IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Имотен магнат иска да построи хонконгски град в Ирландия

Айвън Ко се надява да намери терен между Дъблин и Белфаст за 50 хил. жители на града-държава

12:32 | 08.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Crispin Rodwell/Bloomberg</em></p>

Снимка: Crispin Rodwell/Bloomberg

Хонконгски имотен магнат иска да построи град в Ирландия, който да приеме 50 хил. емигранти от полуавтономния град, предава Guardian.

Айвън Ко, основател на инвестиционната компания Victoria Harbour Group, се надява да намери терен от 50 кв. км между Дъблин и Белфаст за създаването на нов град, наречен Некстполис.

Ко представил плана, който включва училища, преподаващи на кантонски език, на ирландски представители, твърдейки, че той ще отговори на заявеното желание на правителството да развива областите извън столицата.

Сред шестте локации на етап строеж предпочитан е теренът между Дрогеда и Дундалк близо до границата със Северна Ирландия и на близко разстояние до летището в Дъблин.

„Харесваме Ирландия. Корпоративните данъци са много ниски. Има много силно промишлено производство и биомедицински компании. Основни технологични гиганти са установили централата си в Европа там. Като цяло смятаме, че Ирландия е много добра“, казва Ко пред Guardian.

Говорител на външното министерство в Дъблин потвърди, че са се водели преговори с Ко, но изглежда, че идеята му няма да бъде приета. „След първоначално запитване през декември 2019 г. министерството имаше ограничени контакти с хората, ангажирани с предоставянето на полезни и реалистични указания за Ирландия. След предоставянето на тези указания нямаше последващи действия на министерството по този въпрос“, отбеляза той.

Първоначалната идея на Ко предвиждала изграждането на автономен град за 500 хил. хонконгци на площ от 500 кв. км.

Той значително я намалил след обратната връзка от Ирландия и други потенциални страни, които да приемат проекта. „Установихме, че възпроизвеждането на модела на Хонконг не е подходящо, сякаш налагаме нещо, а и хонконгците щяха да се смятат за отделени от останалото население. Затова възприехме друг модел“, разказва Ко.

Новата визия ще следва политическата система на страната-домакин. „Няма да имаме отделна граница или наша собствена страна, само нов град, който да позволи на хонконгците да живеят заедно и същевременно да се интегрират към местните компании, за да извлечем максимална полза и за двете страни“, допълва Ко.

Той се надява да доведе делегация в Ирландия по-късно тази година, ако бъдат смекчени ограниченията заради пандемията, за да се срещне с местни представители и да инспектира потенциални терени.

Сред привлекателните фактори са ниската гъстота на населението в Ирландия и Brexit, който създава възможности за сектора на финансовите услуги, казва Ко. Той допълва, че обмисля и други страни, които отказва да назове.

Пади Малоун, говорител на Търговската камара в Дундалк, казва, че област M1 между Дъблин и Белфаст може да приеме подобен град. „Имаме идеално местоположение за улесняване на този проект, както и изградена инфраструктура, която да се справи с разрастване“.

Хонконгците ще се радват на бърз интернет, достъп до три летища и седем университета и ще могат да се придвижват от Северна Ирландия, ако предпочетат да живеят във Великобритания, казва той. „Ако градът ще се намира в Ирландия, ние сме първокласната локация“, смята Малоун.

Налагането неотдавна на закони за националната сигурност в региона накара много хонконгци да обмислят напускане. Британското правителство обеща да предостави помощ и възможност за релокация.

В подкаст за Charter Cities Institute Ко сравни подобна миграция с хората, които отплавали на английския кораб Mayflower към Америка през 1620 г. „Преследваме свобода и демокрация, което е подобно на пилигримите и пуританите, които напуснали Европа в търсене на религиозна свобода“, отбеляза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още