WeWork вероятно ще постигне положителен паричен поток през 2021 г., с една година по-рано от планираното, след като намали служителите си с над 8 хил. души, предоговори наеми и разпродаде активи, съобщава главният изпълнителен директор на компанията Марсело Клор.
В интервю за Financial Times той заявява, че подкрепяният от Softbank доставчик на офис площи е регистрирал силно търсене на гъвкави работни пространства след началото на коронавирусната пандемия.
През февруари Клор постави цел за достигане на оперативна печалба до края на следващата година и допълни, че WeWork ще я постигне.
Базираната в Ню Йорк компания, която внезапно се отказа от силно очакваното си първично публично предлагане миналата година, предприе агресивни действия за намаляване на разходите си. Тя е намалила служителите си от 14 хил. през миналата година на 5 600, като за първи път разкрива точният им брой.
„Всички смятаха, че WeWork е невъзможна мисия. Че имаме нулев шанс. А сега, една година по-късо, ще видите WeWork като печелившо начинание с невероятно разнообразие от активи“, заявява Клор.
Макар че работата от вкъщи води до намаляване на търсенето на офис площи, някои компании са се обърнали към WeWork, за да предостави сателитни офиси по-близо до местата, където живеят служителите им, и да разпръснат служителите си извън основните си офиси, казва Клор. Mastercard, собственикът на TikTok ByteDance, Microsoft и Citigroup са сред компаниите, които са подписали нови договори за наем с WeWork през последния месец.
„Имаме компании като Facebook, Google и Amazon, които уведомиха служителите си, че могат да работят отвсякъде. Много от тези служители сега идват в офис на WeWork, за да го използват за един ден, една седмица, два дни седмично, три дни в седмицата“, допълва Клор.
Други наематели обаче са отказали да плащат наем или са поискали прекратяване на договорите си за наем по време на пандемията. WeWork е похарчила 482 млн. долара през първите три месеца на годината, като е намалила разполагаемите си ликвидни средства до по-малко от 4 млрд. долара.
Компанията все още не е обявила данни за продажбите през второто тримесечие на кредиторите си, но Клор казва, че приходите са останали непроменени по време на кризата. WeWork забави драстично разрастването си миналата година.
Оптимистичните очаквания на Клор бяха обявени само девет месеца след като Softbank, където той е главен оперативен директор, предостави спасителен пакет на стойност милиарди долара, за да предотврати опасността WeWork да остане без пари. Двете компании продължават да водят спорове за спасителната програма, която включва обратно изкупуване на акции на стойност 3 млрд. долара.
Близкият фалит на компанията за офис площи в крайна сметка предизвика признанието на основателя на Softbank Масайоши Сон, че първоначалната й инвестиция в WeWork е била грешка. Японската технологична и телекомуникационна компания инвестира над 10 млрд. долара в доставчика на гъвкави офиси, чиято оценка се срина от 47 млрд. долара в началото на 2019 г. до 2,9 млрд. долара този март.
Клор, който преди време успя да стабилизира американската телекомуникационна компания Sprint и договори сливането й с конкурента T-Mobile, стана президент на WeWork през октомври м. г., след като съоснователят на компанията Адам Нойман се оттегли като главен изпълнителен директор. Компанията нае ветеранът в имотната индустрия Сандип Матрани тази година и го натовари с отговорността да намали разходите и да помогне на компанията да излезе на печалба.
WeWork продаде неосновни бизнеси, като академията за кодиране Flatiron School, софтуерната компания Teem и дела си в стартъпа за споделени работни пространства The Wing, и също така прекрати договори за наем за имоти в Балтимор и Ню Йорк. Матрани е уведомил служителите миналата седмица, че преструктурирането, което той започна през февруари и включваше съкращаването на хиляди работни места, е приключило, показва документ, видян от Financial Times.
През юни компанията е регистрирала най-силните си месечни продажби от февруари и е инвестирала над 20 млн. долара в реновирането на площи с цел дистанциране на клиентите един от друг, сочи документът на Матрани.
„Търсенето на уединени площи е много голямо. Може би сградите няма да са толкова гъстонаселени, както бяха преди. Но търсенето на висококачествени работни пространства, които са хигиенизирани и карат хората да се чувстват удобно, ще достигнат исторически връх“, очаква Клор.