Най-големият собственик на молове в САЩ по брой търговски центрове Simon Property Group се бръква в джоба си, за да спаси още един голям наемател, ход, който който може да му помогне да стабилизира бизнеса си с молове, но също така поставя нови въпроси за по-дългосрочната жизненост на индустрията, казват анализатори, цитирани от Wall Street Journal.
Simon Property Group работи в сътрудничество с друг голям собственик на търговски центрове Brookfield Property Partners в проучването на оферта за J.C.Penney, разкрива запознат източник. Веригата универсални магазини обяви фалит през май.
J.C. Penney е един от водещите основни наематели на Simon, като отстъпва само на Macy’s. Simon Property имаше 63 магазина J.C. Penney към края на първото тримесечие, включващи близо 950 хил. кв. м или 5,6% от площите му в САЩ. Brookfield има 99 магазина J.C. Penney. Базираната в Тексас верига The Plano оперира около 850 универсални магазина, преди да обяви фалит.
Ако двете страни постигнат сделка, това ще бъде третото придобиване на наемател от Simon за последните четири години и третото партньорство с Brookfield. Двете компании собственици на имоти придобиха в консорциум веригите магазини за дрехи Forever 21 през февруари и Aéropostale през 2016 г.
Simon Property съобщи, че инвестицията в Aéropostale е станала доходоносна, но според анализатори тенденцията за придобиване на потиснати наематели за запазване на заетостта не е устойчива и е тревожен знак, че бизнес моделът за събиране на наеми на собствениците на имоти е под обсада.
„Те правят това, за да запазят търговеца на дребно жив, така че Wall Street да не види тенденцията за намаляване на приходите“, коментира Ник Егеланиан, президент на консултантската компания в областта на търговията на дребно SiteWorks. “Бизнес моделът е счупен от дълго време“, допълва той.
Simon Property, Brookfield и J.C. Penney са отказали коментар. Компанията за търговия на дребно анализира в момента варианти за финансиране и ще трябва да представи нов бизнес план до средата на юли, съобщават запознати със случая адвокати.
Променящите се навици за пазаруване, ръстът на електронната търговия, а сега и социалното дистанциране по време на пандемията засягат много търговци на дребно. Все още не е ясно колко купувачи ще се върнат във физическите магазини, но търговците на дребно твърдят, че са били принудени да засилят платформите си за онлайн търговия и да обмислят затваряне на магазини.
Собствениците регистрират спад на събираемостта на наеми през второто тримесечие на фона на нежеланието на купувачите да влизат в магазините заради блокадата. Simon и други собственици на имоти са подложени на огромен натиск да предотвратят ръст на свободните площи.
Преди време главният изпълнителен директор на Simon Property Дейвид Саймън заяви, че е направил инвестициите в компаниите за търговия на дребно, защото смята, че може да спечели пари от тях. „Правим тези инвестиции, единствено защото смятаме, че можем да постигнем възвръщаемост от тях“, заяви Саймън през февруари.
Според някои инвеститори при достатъчно ниска цена Simon и други инвеститорите може да извлекат печалба от закупуването на потиснати търговци на дребно и да запазят магазините отворени.
Simon и партньорите й са платили 81 млн. долара за сайта за електронна търговия на Forever 21 и търговските обекти, които обичайно имат площ от над 900 кв. м. Те са по-големи от други специализирани магазини, което затруднява замяната им и дава на Simon по-голям стимул да ги запази. След като Simon Group пое контрола, Forever 21 продължава да оперира електронната си търговия и предотврати затварянето на стотици магазини.