Tesco е договорила да продаде бизнеса си в Полша на фона на усилията си за намаляване на международната си дейност, предава ВВС.
Британската верига супермаркети продава бизнеса си с 301 магазина в Полша на датската компания за търговия на дребно Salling Group за 181 млн. паунда (202 млн. евро)
Продажбата ще позволи на компанията да се съсредоточи върху централноевропейските си пазари в Чехия, Унгария и Словакия, където контролира по-голямата част от пазара. Тя се оттегли също от Тайланд и Малайзия от началото на тази година и ограничава глобалните си амбиции.
„Наблюдаваме значителен напредък на бизнеса ни в Централна Европа, но продължаваме да виждаме пазарни предизвикателства в Полша“, коментира главният изпълнителен директор на Tesco Дейв Люис.
„Сделката ни позволява да се съсредоточим върху бизнеса си в Чехия, Унгария и Словакия, където имаме по-силни пазарни позиции“, допълни той.
Компанията съобщи, че е постигнала „добър напредък“ в продажбата на оставащите си имоти в Полша извън сделката със Salling. Тя е набрала над 200 млн. паунда през последните 18 месеца, като е продала или се е съгласила да продаде 22 магазина.
През март Tesco продаде операциите си в Тайланд и Малайзия за 10,6 млрд. долара. Веригата супермаркети има 2000 магазина в двете страни под бранда Tesco Lotus и ги продаде на тайландския конгломерат CP Group. Продажбата генерира достатъчно приходи за специален дивидент за акционерите.
Променящи се навици
Tesco е изправена пред нарастваща конкуренция във Великобритания, тъй като купувачите се насочват към евтини вериги магазини като Aldi и Lidl. Но блокадата заради коронавируса променя и навиците за пазаруване.
Хората подхождат към пазаруването така, както го правеха преди десет години с едно голямо пазаруване в супермаркета през седмицата, каза Люис през април. Той допълни, че заради мерките за социално дистанциране, наложени от COVID-19, потребителите пазаруват по-рядко. Броят на трансакциите през април е намалял почти наполовина, но размерът на средната кошница с продукти се е удвоил.