Увеличаване на печалбите
Изкуственият интелект не само анализира имотите днес, но и помага за изграждането на домовете на бъдещето. Жилищни проекти изникват чрез базирани на изкуствения интелект решения, като вземат по-добре предвид нуждите и начина на живот на местните жители.
„Данните позволяват на нас и на клиентите ни да определяме по-добре стратегиите си за това къде искаме да строим, какъв вид продукти искаме да изградим, какви удобства ще трябва да предвидим в тези сгради“, казва Джаред Съливан, вицепрезидент на отдел „Изследвания“ в базираната в Чикаго компания за инвестиции и строителство на жилищни и бизнес имоти CA Ventures.
Според статия от 2018 г. на McKinsey нетрадиционни променливи може да доведат до значителни разлики в представянето на жилищните проекти, които според традиционни метрики са идентични. Близостта до заведения за хранене и дори привидни дребни разлики, като мястото на басейна, може да повлияят на привлекателността на дадена сграда и следователно на финансовите маржове.
Намаляване на строителните разходи
Чрез ефективното съпоставяне на новите жилища с приоритетите на бъдещите обитатели, които искат да платят повече за това, което желаят най-много, големите данни могат да донесат значителни печалби на предприемачите. Но изкуственият интелект има отношение и към друга голяма променлива във финансовите прогнози – разходите.
Базираната в Маями стартираща компания Deepblocks показва как изкуственият интелект може да намали разходите на предприемачите още в началото на проекта. Главният изпълнителен директор на компанията Оливия Рамос казва, че тя прави изчисления, които разкриват възможностите за строителство на дадени терени и свързаните с тях първоначални разходи. Deepblocks е автоматизирала процеса на първоначален имотен анализ, като пести между „няколко хиляди долара и 40 хил. долара в зависимост от размера и сложността на проекта“, казва Рамос.
По традиция имотният анализ изисква седмици и дори месеци на сътрудничество между предприемачи, архитекти и финансисти. Промяна на плана може да струва пари и време.
„Ние обхващаме тези седмици на работа и разговори в автоматизиран, дигитален процес. Това е революционно, защото означава, че сега можем да имаме десет пъти повече варианти за една десета от времето“, казва Рамос.