По данни на Fitch WeWork има достатъчно пари за най-малко четири тримесечия. Компанията иска да продаде някои от страничните си бизнеси и води преговори за нови инвестиции.
Въпреки това загубата на ненаситния апетит на WeWork за нови площи може да се окаже значителна за наемите на офиси.
Доставчиците на гъвкави офиси са съставлявали 17,1% от търсенето на офис площи в центъра на Лондон от 2016 г. насам и 7,8% в Манхатън, сочат данни на Cushman & Wakefield.
В Лондон около 6 на сто от търсенето се дължи само на WeWork, казва Мат Оукли, ръководител на изследванията на бизнес имоти за Великобритания и Европа в консултантската компания Savills. „За една компания това може би е безпрецедентно“, допълва той.
Оукли очаква „период на преоценка от оператори, собственици и наематели през идните няколко месеца“, но вярва, че има достатъчно търсене за възобновяване на растежа. Сред конкурентите в сектора са компании като IWG, Knotel и подкрепяната от Blackstone The Office Group.
Майк Прю, анализатор в Jefferies, казва, че компаниите за споделени офиси са повишили наемите в замяна на дълги периоди без наем. С отварянето на много нови обекти собствениците плащат повече пари на WeWork, отколкото получават, защото предлагат периоди без наем и плащат на компанията да обзаведе офисите си. WeWork е набрала близо 455 млн. долара от подобни авансови плащания през първите шест месеца на 2019 г.
„Основният бизнес на WeWork е силен и ние продължаваме да обмисляме възможности със собствениците, които са наши партньори. Оставаме ангажирани с пазара в Лондон… Компанията възнамерява да спази напълно договорните си ангажименти“, съобщи WeWork.
Не всички собственици са недоволни. William Kaufman Organization подписа договор за наем в Ню Йорк с WeWork миналата седмица. Майк Хюси, главен изпълнителен директор на лондонската строителна компания Almacantar, казва, че ще сключи още сделки с компанията. „Ние сме истински щастливи да работим с WeWork, защото те осигуряват експертното управление, наблюдението на офис площите… Ние трябва да наемем много хора, за да постигнем дори половината от това, което те правят“, отбелязва Хюси.
Крис Григ, главен изпълнителен директор на British Land, която притежава един обект на WeWork, очаква компанията „да се разраства не толкова бързо, ако изобщо се разраства, и… да вдигне част от цените, за да компенсира пропуснатите приходи“.
Той обаче не очаква фалит. „Не смятам, че само защото не могат да наберат 47 млрд. долара, ще фалират следващата седмица… и някои от нещата, които направиха от гледна точка на съсредоточаването върху клиентите, са добри за имотната индустрия“, допълва Григ.
Вниманието върху клиентите може да се окаже изключително важно, тъй като компанията бърза да успокои собственици и наематели.
„Ако обмислях дали да се установя в обект на WeWork днес, щях да внимавам, защото дали WeWork ще съществува след три години?“, казва Пападакос.