Хотелите в Париж се възстановяват през второто тримесечие на 2019 г. след колебливото начало на годината, сочат данни на глобалната консултантска компания HVS, цитирани от онлайн изданието World Property Journal.
През 2018 г. хотелите в града са регистрирали ръст на приходите от налична стая с 10,6% на годишна база, но броят на посетителите намаля в края на годината и началото на 2019 г. заради безредиците, причинени от движението на „жълтите жилетки“. Посещенията и нощувките на клиенти от Близкия изток, Азия и Южна Америка намаляха през първото тримесечие на тази година, което доведе до почти нулев ръст на приходите от налична стая на годишна основа.
През последните месеци обаче хотелите в Париж отбелязват известно възстановяване благодарение отчасти на посетителите, които са пристигнали в града за Световното първенство по футбол за жени и авиационното изложение в Париж на фона на връщането на относителното спокойствие.
„Париж има изключително добре балансиран микс от търсене по работа и за развлечение, което наред с Лондон го превръща в една от най-желаните дестинации за инвестиции в хотели през последните над десет години“, коментира съавторът на доклада Дайк Балиозян, старши сътрудник в HVS Лондон.
„Въпреки че безредиците в Париж накараха посетителите да избягват френската столица, особено чуждестранни гости извън Европа, това беше временно явление и сега виждаме възстановяване както на приходите от налична стая, така и на броя на посетителите и на средните цени на стаите“, допълва анализаторът.
Според доклада на Market Pulse в Париж има голям брой хотели в строеж, като над 6800 стаи, или 8% от бъдещото предлагане, ще се появят в идните пет години, макар че около половината от новите хотели ще се намират извън центъра на града. Сред големите проекти, които ще се появят в града догодина, са луксозният хотел Cheval Blanc със 72 стаи и хотел Kimpton със 149 стаи. Сред другите оператори, които ще открият нови обекти, са Hyatt, Marriott, Hilton и Accor.
„Популярността на Париж означава, че появата на нови стаи вероятно няма да има голямо въздействие върху представянето на хотелите в бъдеще, въпреки че луксозните и петзвездните хотели ще бъдат подложени на най-голям натиск, тъй като една трета от новото предлагане попада в тази категория“, казва Балиозян.
„Общата устойчивост и силни основи на пазара в Париж показват, че може да се очаква трайно подобряване на представянето до края на 2019 г., тъй като септември и октомври по традиция са по-силни месеци за града.
Организирането на големи събития като Световното първенство по ръгби през 2023 г. и Летните олимпийски игри през 2024 г. ще помогнат за задържането и дори за подобряването на силното представяне на Париж“, допълва той.