IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо предстоящото IPO на WeWork ще бъде решаващо за конкурентите ѝ?

В САЩ секторът на гъвкавите офиси постига среден ръст от 23% всяка година от 2010 г. насам

11:05 | 09.08.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

WeWork предизвика буря в света на недвижимите имоти по пътя си към първично публично предлагане, което се очаква да се превърне в едно от най-големите за годината. Тя обаче не е единствената компания за пространства за съвместна работа, която се е насочила към нови висини, пише Bloomberg.

Все повече компании се стремят да отговорят на глобалното търсене на модерни, обзаведени офиси, без да се ангажират с дългосрочен договор за наем. Някои от тях като IWG и Regus бяха предшественици на WeWork. Други тръгнаха по стъпките на компанията, която набра над 12 млрд. долара и откри локации в над сто града. За много компании в сектора планираното за следващата седмица IPO, при което WeWork ще се стреми да набере 3,5 млрд. долара, доказва, че пространствата за съвместна работа имат бъдеще.

В САЩ секторът на гъвкавите офиси постига среден ръст от 23% всяка година от 2010 г. насам – годината, в която е създадена WeWork. Консултантската компания JLL прогнозира, че до 2030 г. подобни компании ще съставляват 30% от наличните офиси спрямо под 5% днес.

Конкурентите на WeWork трябва да продължат да набират капитал, за да разширяват бизнеса си и в зависимост от това как публичният пазар приеме WeWork, това може да помогне или да навреди на подобните на нея компании

IPO-то на WeWork ще се превърне в бенчмарк за оценката на целия сектор на пространствата за съвместна работа, казва анализаторът Дани Исмаил от Green Street Advisors. Публичната информация за рентабилността и устойчивостта на бизнеса на компанията е ограничена, така че разкриването на финансовото състояние на WeWork вероятно ще се отрази и на конкурентите й, допълва той.

„Конкурентите на WeWork трябва да продължат да набират капитал, за да разширяват бизнеса си и в зависимост от това как публичният пазар приеме WeWork, това може да помогне или да навреди на подобните на нея компании“, смята Исмаил.

През последните няколко години IWG инвестира усилено в бранда си Spaces, който се грижи за служителите от поколението Y (родените между 1980 и 2000 г. - бел. ред.) с по-модерни предложения като цветове от топлата гама и кафе от местни производители. Установени консултантски компании или собственици на имоти като CBRE и Tishman Speyer създадоха собствени варианти на гъвкави офиси. Стартъпите, които изникнаха, за да се настанят в нишови сегменти, привличат големи институционални инвеститори и фондове за частен капитал.

Bloomberg изброява някои от основните конкуренти на базираната в Ню Йорк WeWork въз основа на присъствието им и набраните средства.

IWG

Базираната в Швейцария IWG, която притежава няколко бранда за гъвкави офиси, е най-голямата компания от гледна точка на площи с близо 5,6 млн. кв. м в цял свят. За сравнение до март WeWork е имала 4,2 млн. кв. м. За разлика от конкурентната компания, която съществува сравнително от скоро, Regus на IWG е преживяла няколко рецесии, включително спукването на дотком балона, който я принуди да обяви фалит през 2003 г., само три години след превръщането й в публична компания.

Основателят и главен изпълнителен директор Марк Диксън смята, че наличието на толкова агресивен конкурент има и положителна страна. Бързият растеж и популярността на WeWork предизвикват бум в търсенето на гъвкави площи.

„Ние имаме най-голямата мрежа, така че се възползваме най-много от WeWork”, казва Диксън и допълва, че американският бизнес на IWG е постигнал растеж на приходите. „Този пазар е смятан за много конкурентен. Това е домът на WeWork, така че колкото повече се говори за този пазар, толкова повече работа създава това за нас“, допълва Диксън.

IPO-то ще осигури и добро сравнение за IWG, особено за разрастващия се бранд Spaces, който всяка година удвоява приходите си, отбелязва той. „Правилата за разкриване на информация за публичните компании в САЩ са строги, така че игралното поле ще стане равно за всички“, допълва Диксън.

Последна актуализация: 08:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още