Marriott International се насочва към бизнеса с ол инклузив курортите, които някога бяха територия на специализирани компании, предлагащи настаняване, храна и други услуги, включени в една обща цена, предава Bloomberg.
Marriott, която е най-голямата хотелиерска компания в света, обяви планове за два нови курорта, чието изграждане ще струва общо над 800 млн. долара – хотел с 650 стаи в Пунта Кана, Доминиканската република, и имот на ривиерата в Наярит, Мексико, който ще включва първия ол инклузив проект в историята на Ritz-Carlton. Проектите са част от по-големия стремеж за навлизане в сегмента, който трябва да помогне на Marriott да се конкурира за повече сделки и да предотврати възможността редовни клиенти да резервират нощувки при конкуренти.
„За нас е разочароващо, когато някой от лоялните ни клиенти казва, че иска да има ол инклузив преживяване на дадена дестинация и само поради факта, че ние не предлагаме такова нещо, те са принудени да излязат от системата ни“, казва Тони Капуано, глобален ръководител на отдел „Развитие“ в Marriott.
Ол инклузив курортите станаха популярни през втората половина на XX век, когато компании като Club Med и Sandals Resorts International започнаха да предлагат ваканционни пакети за туристи с ограничени финансови възможности.
Нишата се разрасна, но глобалните корпорации, които започнаха да доминират хотелиерската индустрия, предпочетоха да останат настрана. Hyatt Hotels в крайна сметка навлезе в сегмента с пускането на два нови бранда през 2013 г., докато Hilton Worldwide Holdings обяви миналата година планове да разшири ол инклузив предлагането си.
Ново развитие
По-големите играчи възприемат модела в момент, когато пълните хотели налагат развитието на нови проекти, казва Бьорн Хансън, консултант в областта на туризма и настаняването. Компании като Marriott също насочват повече енергия към категорията с финализирането на инвестиции в бутикови брандове.
„Курортите получават повече внимание сега със завършването на някои от проектите“, казва Хансън.
По данни на компанията за данни STR около 1500 ол инклузив курорта са генерирали приходи от продажби на стойност 7,9 млрд. долара през първите шест месеца на тази година. Приходите им са нараснали с 20% спрямо пет години по-рано. Marriott оперира само един от тези имоти - курорта Westin в Коста Рика, който прибави чрез придобиването през 2016 г. на Starwood Hotels & Resorts.
Първоначално компанията планира ол инклузив курорти под седем от 30-те си бранда и очаква строителните компании да се насочат към имоти като този в Наярит, където компанията Artha Capital строи курорти под брандовете Ritz-Carlton, Westin и Marriott Hotels, както и хотел от бранда Autograph Collection на Marriott.
Навлизането в играта с ол инклузив курортите може да помогне на Marriott да увеличи привлекателността си сред 133 -те си милиона членове на програмите за лоялни клиенти, като им позволи да използват спечелени точки по време на работни пътувания за ваканция със семейството си. Ходът помага на компанията и да убеди имотни предприемачи да си партнират с Marriott, когато изграждат нови курорти или ребрандират съществуващи обекти.
„Докато наблюдавахме този експлозивен растеж на ол инклузив проектите, за нас беше изключително притеснително, че нямаме шанс да се конкурираме за тези възможности“, казва Капуано.