Факторите, които оказват влияние върху американската хранителна индустрия, предвещават бъдеще с напълно автоматизиран процес на разплащане на касата, по-голям фокус върху готовите ястия, увеличаване на по-малките хранителни магазини и по-голямо сътрудничество между хранителните магазини и нетрадиционни партньори, като оператори на фитнес зали и ресторанти. Това показва доклад на консултантската компания CBRE, цитиран от онлайн изданието World Property Journal.
Новото изследване на консултантската компания включва 11 прогнози за хранителната индустрия в САЩ през следващите десет години. Съсредоточените около хранителните стоки центрове са предпочитани от инвеститорите в имоти благодарение на стабилния, макар и бавен, ръст на продажбите в индустрията и минималното навлизане на електронната търговия в сравнение с останалите категории. Въпреки това американските хранителни магазини са подложени на значителен натиск да се приспособят към променящите се предпочитания на потребителите, новите формати на магазините, автоматизацията и изискванията към доставките.
„Магазинът ще остане централен за хранителната индустрия, но форматът и функциите му ще бъдат променени от множество фактори през идните години“, казва Мелина Кордеро, глобален ръководител на отдел „Изследване на продажбите на дребно“ в CBRE. “Операторите на хранителни магазини трябва да диверсифицират предлагането си, за да бъдат конкурентни, а това ще доведе до разнообразяване на форматите на магазините на различните пазари, до нетрадиционен асортимент от стоки и по-голямо внимание върху удобството на потребителите“, допълва Кордеро.
World Property Journal посочва някои от ключовите прогнози на CBRE:
Опашките пред касите в хранителните магазини ще изчезнат до десет години
Редица технологични развития се съчетават, за да заменят традиционната опашка пред касата, включително колички с вградени скенери на баркода и четци за кредитни карти, приложения за плащане през мобилен телефон, сензори за тегло и камери и роботи за сканиране на стоките. Технологиите ще позволят също така рафтовете да следят наличностите. Премахването на опашките пред касите ще позволи на операторите на хранителни магазини да освободят имоти за генериращи доходи функции като услуги за закупуване на стоки онлайн и вземането им персонално (click-and-collect services).
Големите оператори на хранителни магазини ще продължат експанзията си към малки магазини
Най-големите играчи в индустрията откриват възможности за силен растеж в отварянето и оперирането на по-малки магазини на гъстонаселени, предимно градски пазари. Много от тези магазини са съсредоточени върху удобствата за клиента като готови ястия. Големи имена вече навлязоха в сектора като Kroger с формата му Express Mart и Hy-Vee с формата Fast & Fresh.
Сътрудничеството ще разшири предлагането на хранителните магазини
Хранителните магазини ще се стремят да добавят стоки и услуги с по-висок марж, за да компенсират големите разходи при доставките „от последна миля“. Това ще включва повече готови ястия и ресторанти в магазините. Тенденцията ще доведе и до нов вид сътрудничества като споразумението на веригата магазини Hy-Vee с Orangetheory Fitness за рекламиране на тренировките на веригата фитнес зали върху здравословните хранителни стоки на Hy-Vee.
Засилващата се конкуренция стимулира инвестициите в магазини
Редица оператори на хранителни магазини обявиха планове за обхватно премоделиране и редизайн на част от обектите си в САЩ на фона на нарастващата конкуренция от суперцентрове, клубове за продажби на едро и малки магазини. Част от разходите са насочени и към подобряване на технологиите в магазините и многоканални услуги като доставки до дома.