Германският търговец на хранителни стоки Aldi отваря първите си два обекта в Китай - в Шанхай. Въпреки че Aldi Süd продава онлайн на китайския масов пазар от 2017 г., следващия петък ще бъдат отворени два обекта в източнокитайския пристанищен метрополис, заяви пред DPA Aldi China. Магазините ще предлагат местни и вносни стоки - от говеждо месо и мляко директно от Австралия, до готови ястия, съобщава дискаунтърът.
Първите клонове ще бъдат отворени в Jing'an Sports Mall и Gumei Life Plaza в квартал Мънхън. Досега Aoleqi, както се нарича Aldi на китайски, продаваше стоките си в Китай само онлайн чрез голямата платформа за търговия Tmall. Десет магазина ще бъдат отворени тази година, съобщиха китайските медии, цитирани и от Lebensmittel Zeitung и manager magazin.
„Това е още една стъпка в състезанието между Aldi и Lidl по целия свят", казва експертът по търговията на дребно Матиас Квек от LZ Retailytics пред DPA. Според него Aldi Süd се опитва да компенсира забавения си старт в Азия, но извън Европа безспорно е по-напред - в САЩ и Австралия.
Въпреки това традиционният бизнес в Китай не е нещо обичайно за германската компания, твърди експертът. "Вероятно първоначално са предпазливи и тръгват с малко клонове, за да тестват концепцията. Ако се окаже успешна, Aldi Süd ще може да инвестира сериозно в разширяването в най-кратък срок", каза Квек.
Също така германският пионер в дискаунт сектора се представя в Китай значително по-имиджово от обичайното, съобщава Lebensmittelzeitung. Aldi разчита предимно на обичаните от китайците вносни стоки. Чрез този фокус веригата може да се обърне към по-богатата клиентела. В този смисъл бизнесът в Китай не може да се сравнява с масовия бизнес на дискаунерите в други страни, пояснява медията.
Големи чуждестранни вериги супермаркети, като Carrefour или Walmart, отдавна са представени в Китай, като се приспособяват към китайските вкусове. Американската верига Walmart стартира бизнеса си в народната република през 1996 г. и днес управлява повече от 400 супермаркета. Френската компания Carrefour има над 230 магазина. Въпреки това продажбите на дребно в Китай се пренасочват силно към интернет - продажбите на храни онлайн са се увеличили с около 50% през миналата година.