Големи хотелски компании въвеждат бързо нови брандове, като стратегията цели да повиши приходите, но може да обърка гостите и да отдалечи собствениците на хотели, пише Wall Street Journal.
Пет от най-големите в света публично търгувани хотелски оператора са пуснали общо 16 нови бранда от 2013 г. насам, включително пет през последните 18 месеца. Това контрастира с минали периоди, когато хотелските компании можеха години наред да не прибавят нов бранд.
Ръстът на новите брандове отразява стремежа на големите хотелски компании да увеличат приходите си с нови продукти, които те могат да продадат на собственици на хотели и да събират такси от тях.
Някои нови брандове включват по-лъскав дизайн и по-ниски цени на стая в опит да привлекат пътуващите представители на Поколението Y (родените между 1980 и 2000 г. - бел. ред.). Други са насочени към групи приятели и семейства.
Хотелските компании се надяват новите предложения да увеличат броя на членовете на програмите им за лоялни клиенти и в някои случаи да конкурират компании за краткосрочно отдаване на жилища под наем като Airbnb, която навлезе в бизнеса с резервации на хотелски стаи.
Hilton Worldwide Holdings развива нови брандове, за да запълни „редица пропуски в портфейла от брандове, които ни дърпат назад“ и принуждават клиентите да се насочват към конкурентите ни, казва главният изпълнителен директор Кристофър Насета.
Но новите марки може да предизвикат конфликт със собствениците на хотели. Повечето големи вериги управляват хотели и франчайзи, но самите те не са големи собственици на имоти. Новите брандове може да изядат вече съществуващите и да доведе до битки на тази територия и надпревара за трупане на точки в програми за лоялни клиенти, създавайки напрежение със собствениците на имоти, анализатори в индустрията, експерти в областта на туризма и собственици на хотели.
“Когато на улицата отвори врати нов хотел, ще загубите 15% до 17% от бизнеса“, казва Майк Маршал, президент и главен изпълнителен директор на Marshall Hotels & Resorts, която управлява 65 хотела под различни брандове и лично притежава десетина имота.
Маршал казва, че протестира, когато друг хотел отвори врати близо до някоя от локациите му. Това създава напрежение, тъй като хотелските компании рядко отстъпвали, допълва той.
По данни на компанията за анализи в хотелската индустрия STR в света е имало 1100 хотелски бранда към март, така че гостите вероятно ще се затруднят да следят всички. STR дава статута на бранд, когато дадена верига достигне определен минимален брой открити обекти.
Водещият бранд на Marriott International наред с Sheraton и Westin, който компанията наследи, когато придоби Starwood Hotels&Resorts Worldwide, също привличат вниманието на някои анализатори на хотелиерската индустрия.
Трите бранда, включващи пълен набор от услуги, са предимно големи конферентни хотели и предлагат сходна стойност, качество на услугите и удобства, казват анализатори от Sanford C. Bernstein, които са отсядали в почти всички хотелски бранда на Marriott.
Инвеститор-активист критикува неотдавна Marriott, че има твърде много брандове. Компанията Land & Buildings Investment Management призова хотелската компания да обмисли намаляването на 30-те си бранда, за да се съсредоточи върху тези с най-бърз растеж и да се позиционира по-добре сред конкурентите.
Главният изпълнителен директор на Marriott Арн Соренсън „многократно заяви, че нямаме твърде много брандове“, каза говорителка на хотелската верига. „Искаме да предложим на нашите клиенти голям избор под шапката на програмите за лоялни клиенти, а колкото по-широк е изборът, толкова е по-голяма вероятността да останат с нас“, допълва той.
Въпреки потенциалната конкуренция между брандовете за гости не очаквайте появата на нови да се забави скоро. Въвеждането на нови брандове, особено от среден и висок клас, може да въодушеви хотелските предприемачи и следователно да увеличи броя на стаите, казва анализаторът Ричард Джей Кларк.
Hilton, която празнува 100-годишнината си тази седмица, е пуснала най-много нови брандове в големите страни със седем от 2014 г. насам. Те включват по-малкия бранд Tru by Hilton, вдъхновения от хостелите Motto by Hilton и насочения към конференции и събития Signia Hilton. Първите хотели от брандовете Signia и Motto, за чието изграждане били необходими до две години, се очаква да дебютират през 2020 г.
„Има известен риск да си първият собственик, опитващ даден бранд, но компаниите правят значителни пазарни проучвания, а да си част от гигантска система като Hilton не е чак толкова рисковано“, смята анализаторът от Bernstein Дейвид Джей Бекел.