Луксозният френски универсален магазин Galeries Lafayette ще отвори нов обект на Champs Elysees в Париж тази седмица, като цели да привлече заможни туристи и модерни парижани към булеварда, който преди време беше нарицателно за стил, съобщава Ройтерс.
Откриването на новия обект става в момента когато луксозните универсални магазини все повече се стремят да се превърнат в дестинации за удоволствие, за да се справят с конкуренцията на онлайн гиганти като Amazon и Net-a-Porter.com.
“Магазинът е лаборатория на търговията, в която ще изпробваме нови практики“, казва Никола Уз, ръководител на семейната компания Galeries Lafayette, която притежава и търговеца на дребно BHV Marais.
„Това е символ на промяната ни в мултиканален лидер в търговията на дребно“, отбелязва Уз във връзка с откриването на магазина на 28 март.
Четириетажният магазин с площ от 6500 кв. м в сграда в стил ар деко, ще продава модни марки като RouJe, Walk of Shame и Mira Mikati, както и луксозни брандове от Gucci до Chanel.
Магазинът на „Шанз-Елизе“ 60 е набрал и обучил 300 лични стилисти, които са запознати с технологиите, за да консултират купувачите за предлаганата гама от марки за дрехи, аксесоари, козметика и лайфстайл.
Откриването обаче идва в труден момент, тъй като „Шанз-Елизе“ многократно е връхлитана от протестното движение на „жълтите жилетки“, които разтърсиха Франция. Демонстрантите чупиха прозорци, плячкосваха магазини и подпалваха сгради този месец.
Историческият булевард се бори през последните години да се върне в центъра на модната карта в Париж – много местни жители избягват „Шанз-Елизе“, тъй като го смятат за туристически капан с 300 000-те му посетители дневно. Шанз-Елизе
Освен възможности за пазаруване новият Galeries Lafayette ще предлага луксозен кът за хранене, кафене, ресторант, „умен хангар“, който ще дава информация на клиентите за наличностите от продукти, и пробни с естествена светлина.
Както Galeries Lafayette, така и конкурентът й Printemps опитват да извлекат печалба от ръста на туристическата индустрия в Париж, която беше засегната тежко от вълната от терористични атаки през 2015 г. И двете компании разчитат силно на клиенти и туристи от Азия.
Насилието на „жълтите жилетки“
Ходът на Galeries Lafayette беше приветстван от френския финансов министър, който го смята за вот на доверие към централната част на Париж в труден момент.
„Шанз-Елизе отново се изправя. Те са по-силни от всичкото това насилие, което е неприемливо и трябва да спре, тъй като засяга привлекателността на страната ни“, заяви Брюно Льо Мер.
Магазинът, проектиран от датския архитект Бярке Ингелс, е една десета от размера на основния обект на компанията на булевард Haussmann, който привлича между 60 хил. и 80 хил. посетители дневно, като половината от тях са чуждестранни туристи, предимно китайци.
Уз смята, че магазинът на „Шанз-Елизе“ ще допълва централата на компанията, чиито приходи се повишиха с 2% до 2 млрд. евро (2,3 млрд. долара) миналата година. Тя се надява новият магазин да привлича между 10 хил. и 15 хил. посетители дневно.
Основана в края на XIX век, Galeries Lafayette има 61 магазина във Франция и в чужбина. Тя отвори втори магазин в Шанхай миналия уикенд и планира да открие още десет в Китай в идните три-четири години, разкри Уз.