IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Инвеститорите губят интерес към търговските центрове в Италия

Причината е предложението молове, магазини и супермаркети извън градските центрове да не работят 26 недели в годината

09:12 | 24.02.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Три сделки за продажбата на търговски центрове в Италия бяха спрени или замразени, тъй като план на управляващата коалиция за ограничаване на търговията в неделя поставя под съмнение стойността на имотите, съобщават трима запознати източници, цитирани от Ройтерс.

Китайският оператор на търговски центрове Sasseur се оттегли от предварителните разговори с Blackstone Group за придобиването на портфейл от аутлети в Италия на стойност над 800 млн. евро (905 млн. долара), съобщиха двама от източниците.

Други две сделки, всяка от които на стойност над 200 млн. евро, също бяха замразени заради предложението, което засили опасенията на инвеститорите от възможна рецесия в Италия и мрачни перспективи пред магазините за дрехи.
Преговорите между Nuveen, инвестиционният мениджър на американската компания за финансови услуги TIAA, и германския асет мениджър DWS за продажбата на търговски център близо до Флоренция „се проточват заради забраната за пазаруване в неделя“, разкрива един от източниците.

Nuveen, която притежава имота, може да бъде принудена да намали офертната цена или да се откаже от продажбата, допълва източникът. В същото време планираната продажба на портфейла от аутлети на италианския предприемач Антонио Персаки е била отложена, разкрива източникът.

Sasseur не е отговорила на молба за коментар. Blackstone, DWS и Percassi са отказали да коментират.

„Редица големи придобивания на търговски центрове и магазини в Италия, които се очакваше да бъдат финализирани до края на миналата година, бяха блокирани“, казва Силвия Ровере, ръководител на Италианската асоциация на имотните компании Assoimmobiliare.

Затворени в неделя?

Законопроект, предложен от управляващата коалиция в Италия, ще принуди търговските центрове, магазини и супермаркети извън градските центрове да затварят врати в 26 недели в годината. Законопроектът ограничава също работното време на официални празници до четири вместо настоящите 12 часа.

Популярните сред туристите локации ще бъдат освободени от правилата, които се обсъждат в парламента и все още може да бъдат променени или дори отменени.

Целта на коалицията е да защити малките собственици на магазини, които твърдят, че законът от 2011 г. за либерализирането на неделната търговия трябва да бъде променен.

„Либерализирането просто изтласка продажбите от малките магазини, като принуди много от тях да затворят. Сега трябва да коригираме това спъване на конкуренцията“, казва Мауро Бусони, ръководител на Confesercenti, която представлява малките търговци на дребно в Италия.

Според експерти неделното пазаруване съставлява 10% от продажбите на хранителни стоки и 15% от продажбите на стоки, различни от храните, в италианските магазини.

При аутлетите обаче неделните продажби достигат до 30% от общите, което ги прави най-уязвими на предлаганите нови правила.

Давиде Далмилио, ръководител на отдел „Капиталови пазари“ в JLL Италия, счита, че е възможен спад с около 10% на стойността на търговските площи заради несигурността.

Очакването за забрана на пазаруването в неделя миналата година спря продажбата на италианската верига ресторанти Old Wild West, която има редица обекти в търговските центрове.

Полският пример

Планът на Италия отразява ограниченията за пазаруване в големите магазини, които бяха въведени в Полша в началото на миналата година.

Забраната за пазаруване в неделя доведе до стагнация на продажбите в хипермаркетите в Полша, чиято икономика нарасна с 5% през първите три тримесечия на миналата година. В същото време дискаунтърите отбелязаха стабилни продажби благодарение на промоции в работните дни, показа доклад на компанията Nielsen.

Полският премиер Матуеш Моравецки заяви този месец, че правителството прави преглед на закона заради нарастващото недоволство на гражданите от забраната за пазаруване.

В Италия големите търговци на дребно предупредиха, че продажбите може да бъдат засегнати, тъй като икономиката е заплашена от продължителна рецесия, след като се сви през две поредни тримесечия миналата година.

„Това би било абсурдно връщане към Средновековието“, казва Джорджо Сантамброджио, главен изпълнителен директор на веригата супермаркети Gruppo VeGe.

Депутатът от „Лига“ Андреа Дара, който е вносител на законопроекта, казва, че управляващата коалиция не е виновна за оттеглянето на чуждестранните инвеститори.

„Политическото обсъждане на забраната за пазаруване започна при предходното правителство и тече през последните четири години, така че не е честно да се твърди, че несигурността е била предизвикана от нашето предложение“, казва Дара пред Ройтерс.

„Предложението, което внесохме, не е непоклатимо, то може да бъде променено, подобрено с предложения, които ще дойдат от бизнес групи и политически партии“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още