Германската верига за бързооборотни стоки Metro съобщи, че очаква скоро да бъдат отправени необвързващи оферти за работещата ѝ на загуба верига хипермаркети Real, а обвързващата оферта трябва да дойде шест до осем седмици по-късно, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Metro Олаф Кох потвърди, че компанията иска да продаде Real като цяло, но допълни, че процесът ще бъде труден заради регулациите на конкуренцията.
Кох заяви пред журналисти, че очаква положителна цена за Real заради портфейла й от имоти и бизнеса с електронна търговия и допълни, че има няколко заинтересовани страни.
Банкери прогнозираха, че Metro на практика трябва да плати на купувач, за да се отърве от веригата. Конкурентни германски вериги може да проявяват интерес към някои магазини, но компании за частни капиталови инвестиции са смятани за най-вероятните кандидати.
Metro вече е опитвала да продаде Real в миналото, но не успя да намери купувач на веригата, чиито продажби намаляха със 7,2% през второто тримесечие на миналата година.
Чуждестранните играчи избягват германския пазар на хранителни стоки, доминиран от дискаунтърите Aldi и Lidl, след като Walmart се оттегли от страната през 2006 г. Американската верига магазини за продажби на дребно продаде магазините си на Metro на загуба от 1 млрд. долара и те бяха ребрандирани под марката Real.
Веригата хипермаркети, която разполага с 282 магазина и има 34 хил. служители, опитваше в последните години да създаде бизнес с електронна търговия, като онлайн поръчките сега съставляват 2% от продажбите. Тя също така влезе в сблъсък с профсъюзите, след като опита да въведе по-ниско заплащане за новите служители.
Общите й продажби намаляха с 3,1% на годишна база до 7,2 млрд. евро през фискалната 2016-2017 г