Един от основните проблеми е, че моловете се конкурират за клиенти със заведенията в централните части на градовете, които предлагат много повече атракции. В Уест Енд в Лондон се хранят хора, които са в квартала по работа, на театър, за да пазаруват или просто за да се разхождат, казва Брайън Бикел, главен изпълнителен директор на компанията Shaftesbury, която неотдавна отдала под наем бивш търговски център в квартал Ковънт Гардън като място за хранене.
За сметка на това моловете предлагат по-голям капацитет отколкото има търсене, отбелязва Еван Вентърс, главен изпълнителен директор на търговеца на дребно Fortnum & Mason, който неотдавна открил заведение за хранене в малкия луксозен мол Royal Exchange срещу Английската централна банка.
„Появи се цялата тази икономика на преживяването – не просто да опитваш да продаваш нещо на хората, а да опитваш да ги забавляваш. Всичко това се случи много бързо в моловете и изведнъж се оказахме с твърде много капацитет и недостатъчно хора, които да закусват, обядват и вечерят в тези обширни пространства. Не съм изненадана, че сега опитват да свият размерите си“, казва Вентърс.
Собствениците на молове може да постъпят добре, ако направят крачка назад и почерпят вдъхновение от други видове локации, казва Сю Мъндън, анализатор в Bloomberg Intelligence.
„Един от проблемите е, че собствениците не се грижат достатъчно за уреждането на пространството. Съчетаването на местни оферти с някои известни марки може да се окаже по-успешна стратегия“, допълва Мъндън.
Търговските центрове не получават достатъчна подкрепа и от традиционните си наематели след едногодишна борба и положението може да се влоши. Брандове като Debenhams, Marks & Spencer Group и New Look вече обещаха да затворят магазини. Слабото представяне по Коледа може да ускори тенденцията и да увеличи незаетите площи за собствениците на молове.
На фона на спада при основните наематели ресторантите, които искат да се разширят, трябва да помислят внимателно, преди да наемат площи в моловете, казва Пол Гудейл, ресторантьор и основател на консултантската компания Epicurean Holdings.
„В идните 12 месеца няма да стане по-лесно за търговските центрове. Не можем да разчитаме футбола да дойде в магазините, за да стимулира ресторантите, защото хората вече не ходят по магазини“, допълва той.
На фона на задаващите се нови проблеми заради Brexit собствениците на търговски центрове може да бъдат принудени да приемат, че бум на бизнеса с храна просто не е в състояние да замени краха на магазините.
„Икономиката се променя. Операторите и предприемачите на пазара на търговски площи трябва да са по-чувствителни. Нуждаем се от голяма доза здрав разум“, казва Уол.
преди 5 години Лесно е - просто трябва спрат да ламтят за пари, които населението не е способно да им даде.Ето тук е разковничето - когато отваряш ножицата и средната ти класа е де факто бедна, то тя ти отговаря с по-малко потребление и ти свива приходите и възвращаемостта от инвестициите. В крайна сметка, бизнеса ти пак се прецаква. От ламтеж - да не вдигаш заплати, да гониш 10% възръщаемост на година и т.н.Пазарна икономика - какво да я правиш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Само британските ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар