Иновации в търговията на дребно
В несигурна среда търговците на дребно и собствениците трябва да заложат на иновациите, за да разграничат предлагането. Редица търговци на дребно, които не отговарят на очакванията на клиентите, фалират. Физическият магазин трябва да е нещо повече от място за съхраняване на продукти за продажба. Вниманието трябва да бъде съсредоточено върху пълната гама от стоки, от които клиентите може да се нуждаят, както и върху необходимостта им от преживявания.
Пример за иновация в голям магазин е козметичният сектор. На фона на продукти, които не предлагат особена разлика при отделните марки, търговците на дребно се насочиха към преживяванията, за да задържат клиентите. Подходите включват клиники в магазините, съвети за продукти и интегриране на социалните мрежи в магазина. Търговците на дребно все повече използват социалните си мрежи, за да определят коя да е локацията за следващия им физически магазин.
Силни пазари
Наемите на централните търговски улици в ключовите градове в Европа се очаква да се задържат на настоящото си ниво. CBRE обаче прогнозира ръст на наемите в относително по-евтини за търговските площи европейски столици като Дъблин, Мадрид, Брюксел, Осло и Стокхолм. Тъй като търговците на дребно са по-предпазливи в плановете си за експанзия на повечето централни локации в Европа, те се насочват към относително по-спокойни градове със силни основи на икономиката и търговията на дребно.
На пазара на търговски центрове съществува силно разделение между Източна и Западна Европа. CBRE очаква спад на наемите на по-слабите пазари, тъй като брандовете са по-избирателни към портфейла си от магазини. Ключови градове в Централна Европа (Варшава, Будапеща, Прага) се радват на голям успех с ръст на търсенето от търговците на дребно и на наемите в първокласните търговски центрове. Вторичните активи пък изглеждат по-стабилни, отколкото еквивалентите им в Западна Европа.
Това е един от факторите, който стимулира строителството, тъй като повечето търговски центрове на Стария континент се изграждат в столиците на страните от Източна Европа. Макар че строителството на нови търговски центрове в Западна Европа е по-слабо, моловете в добрите локации използват разширения, за да увеличат обектите си за храни и напитки. Те са ориентирани повече към преживяванията и следователно са по-защитени от промени в предпочитанията на клиентите, отбелязва CBRE.