IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Брандираните резиденции си пробиват път в Гърция

Луксозните имоти носят името на известен бранд като хотелска верига, модна къща или автомобилна компания

20:01 | 15.10.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay.com</em></p>

Снимка: Pixabay.com

 

Резиденциите Navarino, които са в процес на строеж и ще бъдат доставени на собствениците си след една година, въплъщават тази философия. Купувачите ще имат достъп до всички инсталации на Costa Navarino и в същото време TEMES ще се грижи за управлението, отдаването под наем и поддръжката на имота им.

Първата фаза включва 50 вили с площ между 400 и 1400 кв. м на терени с площ от 1500 до 3000 кв. м. До този момент 50% от имотите са продадени.

Гърция може да очаква скоро развитието на брандирани резиденции в хотели. TEMES пуска сходен продукт в новия хотел Hilton в Атина и в същото време проучва възможността за създаване на автономно крило с апартаменти в хотела, което може да носи името на бранд (Хилтън или някой друг), като след това те ще бъдат продавани на купувачи.
Купувачите ще могат да изберат или да живеят в апартаментите, или да прехвърлят управлението на хотела и да получат приходи от инвестицията си.

Очаква се брандираните резиденции да станат част и от инвестиционния план на американската компания NCH Capital в Касиопи на йонийския остров Корфу, където NCH ще построи 50 луксозни вили, а Dolphin ще инвестира в петзвездния курорт One & Only на остров Кеа, който е част от Цикладите.

Доклади на имотни агенции показват, че брандираните резиденции са продавани средно на цена, която е с 31% по-висока от небрандираните луксозни домове в същия район. Това се обяснява с нарастващата популярност на тази категория имоти.

По данни на Savills в момента в световен план съществуват 406 брандирани резиденции, които включват 55 хил. жилища. 75 от тях се намират в градове, а не в курорти, а 54% се помещават в многоетажни сгради.

Брандове, които не са свързани с туризма, също навлизат в растящия сектор, включително големи имотни предприемачи като YOO, модни къщи и автомобилни производители като британската компания Aston Martin, а в същото време продължават да се харесват да аудитория с високи изисквания за лукс и удобства.

Според доклада на Savills въпреки че преди най-много имоти в този сектор са се намирали в САЩ и Азия и са съставлявали над 60% от пазара, средиземноморските пазари сега наваксват благодарение на възстановяването на развлекателната индустрия, която възвърна устойчивостта на тези инвестиции. Извън популярните ваканционни дестинации новата тенденция е свързана и със строежа на нови жилища на други нововъзникващи пазари, където стандартът на живот се покачва.

Пазарът очаква навлизането на нови барндове и разширяването на предлаганите услуги и удобства, като сега акцентът е върху създаването на преживявания.

Според анализаторите най-големите печалби в сравнение с конвенционалните луксозни жилища обикновено идват на нововъзникващите пазари, където предлагането на подобни имоти е пренебрежимо малко, а разликата в качеството с останалите налични жилища е много висока. Например, резиденциите Ritz-Carlton в най-високата сграда в Тайланд MahaNakhon в Банкок се продават на цени, които са с 80% по-високи спрямо други резиденции в същия район.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:13 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още