Имотните предприемачи в луксозния туризъм се надяват да привлекат международния икономически елит в Гърция в идните години с въвеждането на една от най-успешните тенденции в сектора – продажбата на брандирани резиденции. Това са луксозни имоти, които носят името на известен бранд като хотелски вериги, дизайнери или дори автомобилни производители, съобщава гръцкият вестник „Катимерини“.
Според експерти в имотния сектор след разрастването на туризма и навлизането на нови хотелиерски групи и други брандове на гръцкия пазар за настаняване тенденцията с брандираните резиденции започва да си пробива път. Имотите в курортни комплекси предлагат предимствата, на които се радват гостите на хотели и едновременно с това повече уединение.
Идеята за интегрирането на брандирани апартаменти или резиденции в хотел или специално изграден комплекс от ваканционни имоти не е нова. Тя се появява преди около един век в САЩ, но набра особена популярност в последните две десетилетия. Ултра богатите хора с нетно състояние от най-малко 30 млн. долара са основните купувачи на подобни имоти.
Александрос Мулас, директор на отдел „Международно развитие“ в консултантската компания Savills, казва пред „Катимерини“, че брандираните резиденции се създават чрез сътрудничество между имотните предприемачи и луксозните хотелиерски групи.
Последните предоставят на предприемача правото да използва името им за резиденциите, а след това те ги продават на частни клиенти, които на свой ред могат да решат да използват имота за себе си или да позволят хотела да го отдаде под наем и да го управлява от тяхно име.
Според Мулас купувачите са главно ръководители на корпорации на възраст между 40 и 55 години със съпруга и едно или две деца, които вече имат поне две жилища в чужбина освен основния им дом.
„Основният интерес на тези хора е да постигнат конкретен начин на живот и малцина навлизат на пазара с намерението да инвестират, т.е. да отдадат под наем луксозното си жилище на трета страна. Обикновено те са от САЩ, Близкия изток и Европа, особено от Великобритания, Швейцария, Франция, Белгия и Русия“, допълва той.
Друга група купувачи включва известни личности в изкуството и спорта. Тези хора са привлечени от престижа на бранда, независимо дали става дума за автомобил или имот. В същото време фактът, че брандираните резиденции обикновено се намират в курортен комплекс засилва усещането за сигурност, към което те се стремят. Достъпността и локацията също играят основна роля, като увеличават привлекателността на луксозните вили в курортните комплекси, които са близо до летище или имат яхтено пристанище.
В Гърция вилите в луксозния курорт Аманзое в Порто Хели, Югоизточна Арголида, бяха първите по рода си, които приеха името на луксозната хотелска верига Aman Resorts. Цената на тези вили започва от 3,2 млн. евро. Комплексът е построен от компанията Dolphin Capital и неотдавна беше придобит от Grivalia Hospitality.
Друг имотен играч, който планира да навлезе на пазара, е компанията TEMES, която стои зад луксозния курорт Коста Наварино на остров Пелопонес, собственост на семейство Константакопулос, което притежава корабен бизнес. TEMES строи Navarino Residences, верига луксозни частни имоти, които ще се намират в курорта Navarino Dunes.
Според Евгениос Дендринос, директор на отдел „Развитие на имоти“ в TEMES, целта на компанията е „да разработи нови проекти, отговарящи на логиката на брандираните резиденции, които ще бъдат управлявани от хотелите и ще предлагат много добра възвръщаемост на собствениците“.
„Възползвайки се от цялата инфраструктура и инсталации в курортите, които сме създали и ще създаваме на следващите етапи от инвестицията ни, собствениците ще имат значителни ползи“, допълва той.
Наред с факта, че Коста Наварино се радва на един от най-успешните си туристически сезони до момента благодарение на голф съоръженията и други културни и спортни занимания и инфраструктура, курортът „определено е много добър избор“ за хората, които искат да купят имот с инвестиционна цел, допълва Дендринос.