Хотелиерската верига Marriott International планира да увеличи хотелите си в Африка с 50% в идните пет години, като открие нови обекти на пазари, в които вече оперира, и навлезе в нови като Мозамбик, съобщи компанията, цитирана от Ройтерс.
Глобалните хотелски вериги увеличават инвестициите си в Африка през последните години, за да се възползват от бързо растящите икономики и подобряването на транспортните връзки.
Marriott съобщи, че е подписала споразумения с партньори, които ще ѝ позволят да увеличи броя на хотелите си в Гана, Кения, Мароко, Южна Африка и да навлезе в Мозамбик.
“Подписаните договори ще помогнат на Marriott International да разшири портфолиото си с 50% с над 200 хотела и 38 хил. стаи до 2023 г. Очаква се това да генерира 12 хил. нови работни места“, се казва в съобщение на компанията.
И други международни хотелски вериги обявиха в последно време планове за експанзия в Африка. Сред тях са AccorHotels, която има над сто хотела в Африка и е заделила 1 млрд. долара за увеличаване на портфолиото си в региона.
А базираната в Мериленд компания Bethesda разполага с 6700 обекта в 130 страни, включително 21 страни в Африка.