Аутлет центровете увеличават популярността си сред инвеститорите, а секторът е подкрепен от ограниченото предлагане и растящото търсене и предоставя привлекателна възвръщаемост, съобразена с риска. Това показва докладът Think Global: Outlets на TH Real Estate.
През 2017 г. нивото на трансакции с аутлет центрове в Европа е било най-високото в историята, като инвестиционните обеми са достигнали 1,7 млрд. евро. Това е три пъти повече спрямо средното ниво от 548 млн. евро в последните години, сочи изследването, цитирано от онлайн изданието property-magazine.eu.
TH Real Estate отбелязва, че аутлет центровете са били най-силно представилият се сектор в Европа в последните десет години и ще останат един от най-привлекателните сегменти на имотния пазар, тъй като първокласните аутлети носят доходност, която е със 75 базисни пункта по-висока в сравнение с търговските центрове.
TH Real Estate смята, че секторът ще продължи да се развива добре както при силен, така и при слаб икономически растеж, като вече е демонстрирал устойчивост при лоши пазарни условия по време на световната финансова криза. Тогава продажбите са отбелязали спад от едва 0,5% в сравнение със средното понижение от 5,4% в другите сегменти пазара на бизнес имоти в Европа.
След финансовата криза и последвалото подобряване на прозрачността на цените чрез интернет и големите отстъпки на главните търговски улици в глобален план се наблюдава увеличаване на купувачите, които се съобразяват с цената. Поради това моделът на аутлет центровете е в добри позиции да увеличи дела си на пазар, в който цената е от все по-голямо значение.
„Аутлетите се оказаха по-дефанзивен инструмент с относително ниски нива на волатилност, както се видя по време на последния икономически цикъл. Те предоставят на потребителите преживявания по време на пазаруване, като операторите инвестират повече в заведения за хранене, за да увеличат времето на престоя наред с маркетингови събития, които водят до нарастване на притока на хора. Следователно секторът е защитен от продължаващия отлив на продажби на дребно към интернет. Данните от анализа ни показват, че висококачествените активи се справят много добре от гледна точка на продажби, ръст на наемите и възвръщаемост на инвестициите“, казва Анджела Гудингс, директор на отдел изследвания в TH Real Estate.
Докладът показва големи различия в предлагането на аутлет центрове в света. САЩ са най-зрелият пазар, докато Азиатско-тихоокеанският регион все още е в ранна фаза на растеж, като предлагането на аутлет центрове остава много ниско. По-конкретно в Китай предлагането на аутлет центрове на глава от населението е на едно от най-ниските равнища в света. Въпреки че строителството на аутлети в страната е значително, предлагането на висококачествени обекти трудно ще отговори на ненаситното търсене на луксозни стоки от китайските потребители.
Продажбите на дребно често изпреварваха ръста на брутния вътрешен продукт в последните десет години със средно повишение от 11,9% на година. TH Real Estate отбелязва, че Китай е особено привлекателен пазар за търговците на луксозни стоки заради гъстонаселените си градове и растящия апетит на потребителите към луксозни и глобално признати марки.
TH Real Estate смята, че ограниченото предлагане и растящото търсене ще доведат до ръст на наемите и дългосрочни структурни подобрения на инвестициите в аутлети в глобален план.
преди 6 години Направо да не повярваш . Интересен материал . отговор Сигнализирай за неуместен коментар