Наемите на търговски площи в Манхатън намаляват, особено в най-шикозните райони, съобщава Bloomberg.
В района около Plaza Hotel на Пето авеню, където се намират най-скъпите търговски площи в квартала, наемите са намалели с 13,5% през второто тримесечие спрямо първите три месеца на годината, което е най-големият спад сред 16 квартала, следени от консултантската компания CBRE Group. Спадът отчасти се дължи на намаляването на цената на търговските площи в един конкретен обект от 37 674 долара за кв. м на 26 910 долара за кв. м., отбелязва CBRE.
Наемателите са в по-силна позиция в Ню Йорк, тъй като собствениците на имоти се сблъскват с рекорден брой празни витрини. В Манхатън 143 търговски обекта са останали празни миналата година и наемите са били намалени в над половината от тези площи, отбелязва CBRE. Собствениците на имоти са все по-склонни да преговарят по гъвкави условия в опит да задържат наемателите, отбелязват авторите на доклада. Манхатън
След рецесията много инвеститори определиха търговските площи като един от най-добрите сегменти на имотния пазар заради бързината, с която се възстановиха наемите, казва Дейвид ЛаПиер, заместник-председател на CBRE.
„Просперирахме доста добре, но от средата на 2016 г. се наблюдава пауза. Забавянето на темповете се дължеше на опитите на търговците на дребно не само в Ню Йорк да разберат как да управляват цялостния ръст“, допълва ЛаПиер.
Ритъмът на спадовете може би се забавя. В Манхатън средните офертни наеми през второто тримесечие са намалели с 12,1% спрямо година по-рано до 7083 долара за кв. м, сочат данните на CBRE. За сравнение, през първите три месеца на годината годишният спад достигна 19,5%.
Най-активната категория са били имотите за места за храни и напитки с 9043 кв. м наети площи в резултат на 29 трансакции през второто тримесечие. Следват обектите за продажба на дрехи с 6957 кв. м, наети чрез 14 сделки. Най-големият обект за дрехи е бил нает от производителя на спортни обувки Puma – 1951 кв. м на Пето авеню.