IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Subway затваря 500 заведения в САЩ, разширява присъствието си в чужбина

Веригата заведения за сандвичи планира да открие нови ресторанти във Великобритания, Германия, Латинска Америка

11:19 | 26.04.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Subway Restaurants, веригата от заведения за хранене с най-голяма мрежа в света, ще продължи да затваря американски заведения на фона на разширяването си в чужбина, съобщава Bloomberg.

Тази година Subway планира да затвори още около 500 от американските си заведения. Миналата година бяха затворени над 800 заведения, като общият им брой в САЩ намаля до 25 908. Веригата закри ресторанти и през 2016 г.

„Искаме да сме сигурни, че имаме най-добрата локация. В миналото бяхме съсредоточени върху броя на ресторантите. Сега насочваме усилията си към увеличаване на пазарния ни дял“, каза главният изпълнителен директор на компанията Сюзън Греко.

„Броят на заведенията не е всичко. Важното е да разраширяваме бизнеса си“, допълни тя. Subway Subway

Веригата заведения за сандвичи, създадена преди повече от 50 години, не успява да увеличи продажбите си в САЩ на фона на появата на нови и по-модерни вериги. Греко заяви, че Subway е пострадала от ожесточената конкуренция в САЩ, включително заради възхода на McDonald’s, чиято местна система на продажби е нараснала с 3,4% миналата година, сочат данни на изследователската компания Technomic. Продажбите на Subway намаляха с 4,4% за 2017 г.

Веригата трябва да се бори и с конкуренцията на супермаркети и бензиностанции, които все повече продават храна за вкъщи, подлагайки Subway на огромен натиск да бъде по-бърза и по-удобна. Наред със затварянето на заведения, някои ресторанти ще бъдат преместени на друго място и Subway използва данни от SiteZeus, за да избере по-добра локация, казва Греко.

Програми за лоялни клиенти

Subway разчита на нова програма за лоялни клиенти наред с иновации в менюто, за да увеличи трафика. Програмата, която включва отстъпка от 2 долара и безплатна храна, ще се предлага в заведенията на веригата в САЩ и Канада. Тя също така променя облика на ресторантите, които стават по-лъскави с електронни табла за поръчка.

Но истинската възможност за разрастване е в чужбина, казва Греко. Тази година веригата ще добави над хиляда локации извън Северна Америка и е фокусирана върху растежа в страни като Великобритания, Германия, Южна Корея, Индия, Китай и Мексико.

Subway, чиято централа се намира в Милфорд, щата Кънектикът, е собственост на Doctor’s Associates и е създадена преди около 53 години от Фред ДеЛука и Питър Бък. Греко пое юздите през 2015 г. след смъртта на по-големия си брат Фред ДеЛука. Веригата, която има около 43 700 заведения в цял свят, е изцяло собственост на франчайзи.

Макар че в последно време имаше промени в ръководството на Subway, Греко заяви, че няма да се оттегля. „Subway е в кръвта ми. Тук съм от първия ден. Все още имам добри години пред себе си“, споделя тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:07 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още