Великобритания, Германия и Испания са трите най-привлекателни дестинации за инвестиции в хотели в Европа, като над две трети (69%) от инвеститорите определят тези пазари като предпочитаните страни за влагане на средства в хотели тази година. Това показва допитването Hotel Investor Survey 2018 г. на консултантската компания CBRE.
Великобритания запазва позицията си на най-желана дестинация в Европа за инвестиции в хотели през 2018 г. 35% от анкетираните са избрали страната като техен желан пазар, което е повишение със 106% спрямо 2017 г.
Първото място на Великобритания е подсилено от рекордната година за инвестиции в хотели в страната, като общият им обем е достигнал 6,2 млрд. евро, или увеличение с 39% на годишна основа. Страната е привлякла и най-големия обем от инвестиции в хотели в Европа миналата година.
Германия е вторият най-привлекателен пазар, посочен от 18% от анкетираните. Германският хотелски сектор разполага със силни пазарни основи, съчетани с благоприятни условия за финансиране и се очаква това да се запази тази година.
Испания е поставена на трето място с 16% от гласовете на анкетираните. Страната постига най-големия ръст на годишна основа на обемите от инвестиции в Европа през 2017 г. Франция е на четвърто място с 8% от гласовете на анкетираните, а Ирландия се изкачва до петото място заедно с Италия, като получава 6% от гласовете на участниците в допитването.
Тази година Полша и Чехия влизат в топ 10, като заемат съответно девето и десето място. Източноевропейските пазари стават все по-търсени от по-опортюнистични фондове заради силния им растеж в последните няколко години, отбелязва CBRE.
94% от анкетираните инвеститори споделят, че планират да инвестират същия или по-голям капитал в хотелски имоти през 2018 г. спрямо 2017 г., което е ясен знак, че инвестициите в хотели в Европа набират скорост. Това отразява нарастващата привлекателност на хотелите сред все по-разнообразна база от инвеститори.
Годишният доклад, който CBRE публикува за втора година, установява още, че 38% от анкетираните се насочват предимно към градове за кратка ваканция, а столиците остават на второ място с дял от 36%. Следват провинциалните градове с 16% и курортите с 9%. Това вероятно се дължи на недостига на привлекателни за инвестиции хотели в европейските столици и ниската доходност във водещите градове, което кара инвеститорите да се оглеждат за други възможности, отбелязва консултантската компания.