Пазарният дебют на дискаунтъра Lidl в САЩ се превръща в тежко разочарование. През миналата година трябваше да бъдат открити 100 филиала в страната, но досега факт са едва 47 магазина. Клаус Гериг, ръководител на концерна Schwarz Group, към който принадлежи Lidl, очаква откриването на 20 нови обекта през 2018 г. „Когато допуснем грешка, трябва да я коригираме“, казва Гериг, цитиран от германското издание Manager Magazin.
В редица случаи изключително младите екипи, отговорни за разширяването в САЩ, са избирали погрешни местоположения за магазините, а освен това са били строени твърде големи и скъпи обекти. Освен това и приходите са разочароващи. Първоначално калкулираните 2 млрд. евро, заделени за инвестиции и покриване на разходите от направените грешки, вече няма да са достатъчни, признават мениджърите.
Опасения има и при сестринската компания Kaufland. Другият дискаунтър от групата страда от спада на инвестициите в германския бизнес и погрешна политика по асортимента. Според Гериг Kaufland ще приключи фискалната 2017/18 г. със загуба.
Като цяло концернът Schwarz ще отчете през 2017/18 г. по-слаб ръст в сравнение с предишни години. Приходите ще възлязат на 105 млрд. евро.
И двете компании са активни в България. Lidl започва експанзията си в Европа през 90-те години на миналия век и бързо се превръща в една от най-големите вериги магазини за хранителни стоки. Компанията влезе в България в края на 2010 г. Kaufland дойде в страната четири години по-рано. Първият магазин на веригата в България отвори врати на 9 март 2006 г.
преди 6 години Логично ... американците също ядат много ***, ама тия явно са се престарали ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар