Европа е най-желаната и най-посещавана дестинация от туристи в света през 2017 г. въпреки някои проблеми от последните години, най-вече свързани с тероризма, се посочва в доклад на консултантското звено за хотели на Christie & Co.
Поне засега Brexit не се отразява на интензивността на туризма и представянето на хотелите в региона.
Компанията има положително очакване за търсенето на хотелско настаняване в близко бъдеще.
Пътешествениците от Европа са основен източник на растеж за туризма в региона, като съставляват около 90% от търсенето. Другите водещи пазари за европейския туризъм също отчитат ръстове – САЩ, Канада, Австралия, Индия и Китай, допълва се в доклада.
За Индия и Китай експертите очакват здравословен икономически растеж през следващите пет години, което на фона и на нарастващото население се очаква да даде допълнителен тласък на търсенето на хотелско настаняване в Европа.
Christie & Co посочва, че има две възможности за увеличаване стойността на посещенията на европейския пазар. На първо място Испания и Гърция изостават от Западна и Северна Европа по отношение стойност на посещенията на чуждестранни туристи. За тях възможности се крият в обновяването на хотелската база.
Втората възможност за увеличаване на стойността е свързана с брандинга. По-голямата част от хотелите в Европа не се свързват с никакъв бранд и имат нужда от инвестиции, се подчертава в доклада.
Друго предизвикателство пред туристическия и хотелския сектор е капацитетът на летищата. Ако този проблем се адресира, това ще даде тласък за развитието на хотелите и друга инфраструктура, посочват експертите.
Повечето европейски пазари на хотели имат потенциал да привлекат и насочат към растеж международни брандове, допълва се в документа. Други пазари пък – например Исландия, Полша, Дания, Португалия, Испания, са изключително подходящи за привличане на опортюнистични инвеститори, които са склонни да поемат по-голям риск. За тези пазари се очаква да продължат да отчитат ръстове на приходите от стая през следващите години на фона на силното търсене и недостатъчното предлагане.