IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как автоматизацията ще промени търговията?

До 2030 г. ще се засили приложението на роботи в търговския сектор, физическите магазини ще се превърнат в посланици на бранда

15:07 | 21.11.17 г. 2
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Засилена автоматизация и промяна на ролята на физическите магазини – това се очаква да са сред основните промени в сферата на търговията до 2030 г., посочва консултантската компания CBRE в нов доклад.

През следващото десетилетие цената на индустриалните роботи се очаква да спадне с 20%, а продуктивността им да се подобрява с 5% годишно. Това ще засили роботизацията и на търговията.

Автоматизацията се очаква да обхване онези операции, които повтаряеми и с малка гъвкавост, посочват експертите.

Според прогнозата магазините ще се превърнат в шоуруми, които да предлагат преживявания и да налагат бранда на пазара. Това ще премахне необходимостта от съхранението на наличности на склад, което пък отнема от пространствата за продажби. Клиентите ще могат да изпробват продуктите в обектите, а доставката ще се извършва по тяхно желание или в магазина, или другаде. 

Персоналът на магазините се очаква да се превърне в посланици на бранда и експерти по продуктите, които предлагат без да се налага да изпълняват ролята на складови работници и мърчандайзери.

Това означава, че физическите магазини все повече ще се превръщат в инструменти за комуникация на брандовете.

В доклада се прогнозира също така, че водещи търговски вериги на локално ниво ще бъдат придобити от глобални онлайн компании.

Същевременно хората ставата по-заинтересувани от преживявания, отколкото от материалната консумация. Затова и „икономиката на преживяването“ става все по-важна, защото хората все повече харчат за прекарване на времето си, а не за материални покупки.

Благодарение на смартфоните потребителите могат да пазаруват отвсякъде и по всяко време. Затова и брандовете все повече залагат на различни комуникационни канали и канали за доставка, за да са сигурни, че удовлетворяват всички нужди на клиентите си. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:21 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 3
khao
преди 7 години
първия ред беше коментар само по загалвие :):) мислех че говорят за автоматична барсова търговия :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 3
khao
преди 7 години
според мен това ще ограничи сериозно спекулата и субективния фактор ... което ако стане ще е много добре.Физическите магазини също се съмнявам да изчезнат скоро, шопинга е форма стрес релийф е обикалянето по магазини за някои, по скоро може да има стока колкото само да пробваш даденото изделия и после да ти го доставят директно вкъщи, което си е същото като онлайн магазин но със социална добавена стойност. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още