Посетителите на търговски центрове, които включват и хранене по време на посещението си, правят средно с 25% повече покупки, показват резултатите от проучване на компанията за данни Coniq, цитирани от онлайн изданието property-magazine.eu.
Посетителите на молове, които се хранят там, прекарват и средно с 12% повече време в обектите, което се равнява на около 35 минути, в сравнение с купувачите, които не се хранят там, сочат още данните.
Компанията е проучила над 700 хил. трансакции в търговски центрове в девет европейски държави в периода октомври 2015 г. - ноември 2017 г. Резултатите показват, че се засилва апетитът за комбиниране на търговията на дребно и свободното време в съвременните търговски центрове.
Собствениците на търговски центрове вече си дават сметка за предимствата на забавленията в обектите им. Последните проучвания на консултантската компания JLL показват, че водещите търговски центрове ще разпределят за заведения и места за забавления до една пета от площта на моловете към 2025 г. в сравнение с 10-15% към момента.
В доклада на Coniq се посочва, че през последните години купувачите харчат все по-големи суми за храна и изглежда, че тази тенденция ще продължи. Хората от т. нар. поколение Y (родените през 80-те и 90-те години) определено показват предпочитание да харчат повече за преживявания, отколкото за вещи. В резултат на това схемите за търговия по света увеличават площите за развлечения, хобита и почивка.
Много от търговските центрове въвеждат и все повече нови и иновативни оператори и концепции за храни. Такива концепции привличат и нови публики, което подобрява и профила на съответния търговски център.
Експертите посочват, че технологиите ще отключат истинския потенциал за промяна в сектора. Става въпрос за приложения за поръчка и доставка на храна и услуги като Meal Pal. Възможно е дори смартфоните да започнат да предсказват нуждите на собствениците си, като предлага сами места за хранене, ако в съобщение до приятели фигурира думата „гладен“ например.
Онова, което е сигурно обаче е, че операторите в хранителната промишленост имат реална възможност да се възползват от новите типове клиенти и да изменят моделите си на хранене.