Най-големият конкурент на компанията за краткосрочни наеми Airbnb – китайският сайт Tujia.com, е набрал 300 млн. долара за финансиране на сериозна експанзия на фона на все по-честите пътувания в чужбина на китайците.
Сред инвеститорите са туристическият гигант Ctrip.com International Ltd. и All-Stars Investment Ltd., като компанията се оценява на 1,5 млрд. долара, предава Bloomberg.
За сравнение, когато компанията започна да набира финансиране през 2015 г., оценката ѝ беше 1 млрд. долара.
Най-голямата китайска платформа за краткосрочни наеми поддържа над 650 хил. обяви в глобален мащаб. Тя се фокусира върху китайските потребители, които пътуват в родината си и в чужбина.
Финансирането, набрано от Tujia, съвпада с момент, в който Airbnb увеличава четири пъти екипа си в Китай, за да разшири присъствието си на пазара. Компанията разполага с около 100 хил. обяви в страната и се опитва да спечели същата група потребители от средната класа да ползват нейните услуги, вместо на конкурента ѝ.
Операторите на краткосрочни наеми в Китай се борят буквално имот за имот и потребител за потребител. Местните оператори разчитат на локалното ноу-хау и местните си връзки, за да се справят с чуждестранната конкуренция.
Да изградят разпознаваем бранд в Китай е особено важно за глобалните туристически оператори заради наплива на китайски туристи, които напълно преобразяват световния туристически пазар. Основен двигател на тези тенденции е поколението на родените през 80-те и 90-те години на миналия век, които са по-склонни да се откажат от традиционните резервации, предпочитани от родителите им.