Физическите магазини на търговците по света понасят удари от електронната търговия. Моловете в Сингапур не са изключение от правилото, но въпреки това инвеститорите все още демонстрират засилен интерес, пише CNBC.
Рушаб Десай, който оглавява Allianz Real Estate за Азиатско-тихоокеанския регион, коментира пред медията, че все още оценява потенциални възможности за инвестиции в търговски площи в Сингапур, макар и да очаква корекция при бизнес имотите през следващите от 6 до 12 месеца.
Очакванията за доходността от наемите също не са много оптимистични.
Наемите на търговските площи в Сингапур вече рязко паднаха, а делът на свободните офиси се увеличи. През първото тримесечие на годината индексът, който отразява динамиката на наемите, се понижава с 2,9% за тримесечието до 101,1 пункта. За сравнение, през 2012 г. индексът достигна ниво от 120 пункта, показват правителствените данни.
През първото тримесечие на годината делът на незаетите търговски площи се повиши до 7,7% от 7,5% през предходното тримесечие. Същевременно в строеж са още около 606 хил. кв.м нови площи.
Продажбите на дребно в мегаполиса намаляват, като през първото тримесечие продажбите на физическите магазини падат с 3,6% на годишна база.
Като се изключат волатилните продажби на автомобили, продажбите на дребно в Сингапур забавят ръста си до 0,7% на годишна база през първите три месеца на годината.
Дейвид Лъм от Daiwa property коментира, че много от сингапурските търговски центрове са равностойни на водещите американски молове по продажби на кв.м площ. Моловете в предградията пък се изравняват с луксозно ориентираните търговски центрове на водещата търговска улица в мегаполиса.
Според него пазарът подценява представянето на търговските площи в предградията въпреки близостта им до добри транспортни връзки и околните квартали, които са на практика зависими от тях.
Дори и суверенният инвестиционен фон да Сингапур GIC очаква ръстове за търговския сегмент, макар и че фондът не е активен на своя местен пазар на имоти.