IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кризата в Залива може да постави в риск строителни проекти за 200 млрд. долара

Проектите са планирани като част от организацията по домакинството на Световната купа по футбол през 2022 г.

12:58 | 09.06.17 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Стадион Халифа в Доха. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Стадион Халифа в Доха. Снимка: Архив Ройтерс

Катар харчи по 500 млн. долара седмично, за да организира за пръв път в арабския свят най-голямото спортно събитие. Съседите му, и бъдещи зрители, блокират доставките на материали - от цимент до дръжки за врати, от които страната се нуждае, за да изпълни целта си, коментира Bloomberg.

Пътят към Световната купа по футбол през 2022 г. е осеян с противоречия още откакто Катар спечели с кандидатурата си преди седем години. Но най-богатата страна в света по БВП на глава на населението продължи напред целеустремено, ангажирайки се с 200 млрд. долара за разработването на осем нови стадиона, метро и жп система за 35 млрд. долара и нов град за 200 хил. души. Катар планира и да удвои размера на летището си, за да може през него да преминават 53 млн. пътници годишно.

Строителството засега продължава въпреки блокадата, която оставя камиони в Саудитска Арабия и товар по пристанищата в ОАЕ. И двете страни, заедно с Бахрейн и Египет, прекъснаха транспортните си връзки с Катар, включително пътищата пред единствената сухоземна граница на полуострова. Съседите на Катар го обвиняват, че дестабилизира региона, подкрепяйки терористични организации като „Мюсюлмански братя“.

Основните търговски маршрути на Катар са свързани по земя чрез Саудитска Арабия и по море чрез пристанища в ОАЕ.

За да възстанови достъпа си до вноса, „трябва да бъдат създадени специални търговски услуги за превоз до и от Катар, което може да отнеме известно време“, казва Нийл Дейвидсън, старши анализатор за пристанищата и терминалите в Drewry Shipping Consultants в Лондон. „Цената на всеки алтернативен маршрут несъмнено ще бъде по-висока от сегашните“.

Зависимостта на Катар от пристанищата и логистичните вериги на ОАЕ е значителна. По-малката страна допринася за почти 30% от непетролния внос на ОАЕ през третото тримесечие на 2016 г., сочат последните данни на страната, като най-големи са доставките на сяра, пръст и камъни, гипс, вар и цимент, използвани от строителната индустрия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:55 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 10 rate down comment 0
bgMan
преди 7 години
Нищо.След патакламата ще има строителни проекти за 10 трилиона долара.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още