Платформата за краткосрочно настаняване Airbnb покани някои от собствениците, които отдават жилищата си под наем чрез нея, на среща на борда на директорите и предлага да поддържат по-пряк контакт с главния изпълнителен директор, съобщава Ройтерс.
Компанията прави опит да даде на хората по-голяма роля в управлението й, тъй като те са ключови за успеха й, допълва информационната агенция.
Airbnb зависи от лоялността и застъпничеството на своите домакини в битките с регулаторните органи по света.
За разлика от гостите, които уреждат престоя си чрез Airbnb, домакините са избиратели и данъкоплатци в своите общности, което увеличава и влиянието им. Застъпничеството на домакините например беше ключово за поражението на мерките за ограничение на краткосрочните наеми, предложени от местната власт в Сан Франциско.
На специално събитие в централата на Airbnb в Сан Франциско и в присъствието на десетки домакини от целия свят главният изпълнителен директор на компанията Браян Чески обяви, че ще засили директната комуникация чрез периодични имейли и тримесечни събития чрез Facebook Live.
Чески допълни, че компанията ще създаде и консултативен съвет, съставен от домакини, както и че ще покани част от хората на среща на борда на директорите.
Airbnb планира да увеличи и броя на т.нар. клубове на домакините. В момента те са 114, а до 2018 г. ще станат 1 000. Инициативата стартира през 2015 г. като опит да се стимулират собствениците на имоти, отдавани чрез платформата, да се ангажират с местните власти и опитите за въвеждане на по-строги регулации на краткосрочните наеми по места.
Airbnb се изправя пред сериозни трудности заради опозицията на традиционната туристическа индустрия и на местните администрации. Така компанията все повече разчита на домакините – общо около 3 млн. от 150-те млн. потребители на платформата, за да се хареса на местните власти.