IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лондон - най-добрият пазар в Европа за експанзия на търговците

Британската столица предоставя по-добри условия в сравнение с Париж заради човекопотока и обменния курс на валутата

15:33 | 18.11.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Лондон е лидер в класацията на консултантската компания Savills за най-добрите пазари на търговски площи в Европа за експанзия на ритейлърите.

Столицата на Великобритания продължава да привлича нови брандове заради стабилните си фундаменти и нарастващите туристически потоци, пише в доклада на компанията, цитиран от онлайн изданието property-magazine.eu.

Данни на Mastercard  показват, че за периода 2015-2016 г. почти 20 млн. туристи са посетили Лондон и са похарчили 17,8 млн. евро. Разходите са с над 53% по-високи в сравнение с Париж – основният конкурент на британската столица на пазара на търговски площи.

Посетителите в Лондон освен това са склонни да отделят почти 47% от бюджета си за пазаруване, докато посетителите на Париж средно отделят почти 17% от разходите си за шопинг, показват данните.

Второто място в класацията е за столицата на Франция, която се оказва и малко по-скъп пазар за новонавлизащите търговци в сравнение с Лондон.

Британската столица получава и тласък заради обменния курс на паунда, който се срина след вота за Brexit, посочват експертите. Така луксозна кошница с покупки, която включва iPad, часовник Rolex и парфюм Chanel, в момента струва с 13% по-малко в сравнение с Париж, а в резултат продажбите на търговците в Уест Енд нарастват с 3% на годишна база след референдума за излизане от Европейския съюз (ЕС).

В класацията си Savills оценява възможностите на ритейлърите от гледна точка на наситеността с брандове, населението и туристите. Съпоставката показва, че въпреки че Лондон е пазарът с най-голямо проникване на международни брандове, конкуренцията е по-слабо изразена заради човекопотока.

Столицата на Великобритания е привлекателна и заради по-ниските разходи за труд, което пък увеличава маржа на печалбата на магазините, посочва се още в доклада.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:01 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още