Лондон е обявен за най-скъпия град в света за технологични стартъпи. Столицата на Великобритания изпреварва Ню Йорк и Сан Франциско по наемни цени. Това потенциално може да потисне възможността в града да бъде създаден следващият Google или Twitter, посочва се в нов доклад, цитиран от CNBC.
Компанията за недвижими имоти Knight Frank разглежда разходите за наем и оборудване на 55 кв. м. офисно пространство в технологичните и креативни райони на водещите градове в цял свят.
Стартъп компаниите, които търсят място в Шордич в Лондон – най-популярният район за технологичните стартъпи, ще трябва да платят 66 706 долара за година. На второ място е Бруклин в Ню Йорк, където разходите са средно 62 736 долара, и Мид-Маркет в Сан Франциско, където стартъпите трябва да заделят по 61 680 долара годишно за наем на офис.
Първи, втори и девети административен район в Париж (57 426 долара) и Сийпорт в Бостън (50 700 долара) са на четвърто и пето място.
Анализ на Knight Franks показва, че разходите за стартъпи в развиващите се технологични и дигитални райони като Silicon Docks в Дъблин и The Domain в Остин са по-ниски – съответно 47 345 долара и 35 280 долара, поради което тези места може да се окажат алтернатива за стартиращите технологични компании.
Може обаче да има известна надежда за стартъп компаниите, търсещи място в Лондон, Ню Йорк или Сан Франциско: споделените пространства за работа. Това са сгради, управлявани от компании като WeWorks, които позволяват на фирми да наемат малки офиси или дори само работни бюра в пространството.
В района Шордич в Лондон разходите за четири бюра в споделено пространство са 28 933 долара на година. Разликата спрямо наемите на традиционни офиси достига 37 773 долара. В Мид-Маркет в Сан Франциско годишните спестявания от наем на работно място в споделено работно пространство са в размер на 37 680 долара.
„Докато се насочваме към Brexit, технологичните стартъпи са онзи тип компании, които Великобритания ще търси за бъдещ растеж. Затова е разочароващо да открием, че Лондон е толкова скъпо за тях място, за да наемат бизнес пространство, ако искат да имат собствени офиси“, казва Джеймс Робъртс, главен икономист в Knight Frank.
„Работните пространства за споделено ползване играят жизненоважна роля в предлагането на достъпни бизнес пространства, но за да продължат стартъпите към втория етап на развитие като компании, те ще трябва в крайна сметка да имат собствени офиси. Лондон трябва да е по-достъпен за технологичните компании, ако той иска собствен Google или Twitter”, заключава експертът.
преди 8 години "Чрез разширяването на своята информационна трафик услуга към двете държави TomTom ще достигне до още 1,3 милиарда души"Добре, че е България да пораснат с 1.3 милиарда :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар