Азиатски и европейски градове доминират в списък с най-желаните дестинации от глобалните търговски вериги, според доклад на консултантската компания CBRE.
През 2015 г. най-желаната търговска дестинация е бил Хонконг, следван от Сингапур, Токио и Тайпе. Класацията се допълва от Москва, Лондон, Дубай, Пекин, Букурещ и Доха.
В топ 20 попадат Торонто, Мексико сити, Сеул, Джакарта, Виена, Манила, Ню Делхи, Банкок, Мадрид и Париж.
Лондон отново си връща лидерската позиция на най-наситения с международни брандове пазар. Втората позиция е за Дубай, следван от Шанхай, Ню Йорк, Сингапур и Москва. Топ 10 се допълва от Хонконг, Париж, Токио и Пекин.
Трансграничната активност на международните търговски вериги нараства с малко над 3 на сто през 2015 г., отчита компанията. За периода на 90% от пазарите, проучвани от компанията, е навлязъл поне по един нов бранд, на 30% - поне по 10 нови бранда.
Що се отнася до брой нови търговци на пазара, в Европа Москва е на първо място с общо 40 нови бранда за миналата година, следвана от Лондон с 39. В глобален мащаб лидер е Хонконг със 73 нови бранда, навлезли на пазара, следван от Сингапур с 63.