След като набра 1,5 млрд. долара от последния си кръг на финансиране, базираната в САЩ услуга за наемане на квартири Airbnb насочва вниманието си към китайския пазар, пише Wall Street Journal. Вместо обаче да се фокусира върху местното предлагане, тя се прицелва в китайските туристи, които пътуват в чужбина.
Съоснователят на Airbnb Браян Чески обяви в официалния блог на компанията, че Airbnb работи с компании за рисков капитал в Китай, включително China Broadband Capital и Sequoia Capital Chinas, виждайки в тях стратегически партньори, които да помогнат за експанзията ѝ в страната.
Чески заяви, че китайските туристи използват все повече Airbnb, за да получат достъп до квартири в повече от 190 страни. Той пише, че задграничните пътувания на китайците, в които те са резервирали жилище през Airbnb, са нараснали над 8 пъти през последната година.
„Докато се движим към следващата фаза на експанзията си в Китай, знаем, че ще се нуждаем от по-добро познаване на местните условия и от опит, за да запазим тази инерция“, пише още Черски.
China Broadband Capital и Sequoia China ще помогнат на Airbnb да се ориентира на китайския пазар и да локализира своите услуги, но на първо място ще помогнат на компанията да назначи главен изпълнителен директор на Airbnb Китай и да си изгради местен екип.
Последните усилия за набиране на средства на Airbnb се превърнаха в един от най-големите кръгове за частно финансиране, който оцени компанията на 25,5 млрд. долара.
На китайския пазар Aibnb среща силен конкурент, който също привлече доста средства – Tujia.com. Компанията събра 300 млн. долара в последния си кръг на финансиране, а това я оцени на повече от 1 млрд. долара.
Говорителят на Tujia отказва да коментира новините от Airbnb.
Tujia, което на китайски означава „дом на път“, също свързва собственици на недвижими имоти с пътешественици, които търсят алтернатива на хотелите, но оперира по различен начин от Airbnb. Tujia има повече от 300 хил. местни обяви, но не показва общия брой на тези зад граница.