Откриването на новото летище Берлин-Бранденбург през 2017 г. може да бъде отложено за пореден път. Този път причината е фалитът на подизпълнителя Imtech. По думите на председателя на специално сформираната в Бундестага комисия, която разследва скандалното разширяване на проекта, Мартин Делиус, „времевото разписание за откриването на аеропорта е силно заплашено“ заради изпадането в несъстоятелност на компанията. Тя бе наречена от бившия директор на летището Хармут Медорн „изключително важна“ за милиардния проект, предава DPA.
Сега Делиус обвини мениджмънта на Berlin Brandenburg GmbH, компанията, която оперира летището, в несправяне със задълженията. По думите му аеропортът е трябвало отдавна да се раздели с Imtech.
Imtech е отговорен за основните електрически връзки, ВиК и ОиВ дейността. Германското подразделение на холандската група подаде молба за фалит в четвъртък.
Сега компанията преглеждала настоящата ситуация и възможните последствия, пояснява дружеството със седалище в Гуда. Директорът на германското поделение Феликс Колсман реши да се оттегли от Изпълнителния съвет "в светлината на тези събития и възможните конфликти", но ще продължи да ръководи дружеството в Германия.
Imtech вече бе силно критикувана в миналото заради забавяне на проектите си. Освен това имаше и подозрения за възможни корупционни практики при предоставянето на поръчката. Консултант на летището е в ареста от май, като според прокуратурата бивш прокурист на летището е дал съгласие за осребряване със задна дата на над 60 млн. евро на компанията, след като е получил подкуп от 150 000 евро. Следствие се води срещу поне двама бивши ръководители на компанията.
Строителството на новото берлинско летище, което ще е третото по големина в страната след летищата във Франкфурт и Мюнхен, започна през далечната 2006 г. Първоначално се планираше новият летищен хъб да започне работа още през 2011 г. Срокът обаче нееднократно вече се отлага заради различни проблеми с дефекти в строителството, с пожарната безопасност, а по-късно и с шума.
Икономисти изчислиха, че всеки месец забавяне струва на летището по 40 млн. евро, а към днешна дата разходите по строителството надминават 6 млрд. евро, вместо първоначално планираните 2,4 млрд. евро.