Според последните прогнози на консултантската компания Savills експанзията на европейските оператори на апартаментни комплекси заедно с по-големия брой посетители в ключови градове ще предложи решение на липсата на потребителска и инвеститорска информираност, която спира сектора да достигне пълния си потенциал, съобщава Property Magazine.
Според проучването на компанията само 59% от потребителите са запознати с апартаментните комплекси, а 43% - с апартаментните хотели, въпреки че тези проценти са съответно 72% и 52% сред бизнес пътниците. Повече от три четвърти от запитаните не могат да назоват оператор на апартаментен комплекс или хотел.
Savills обаче отчита, че най-големите оператори в Европа вече се борят с липсата на информираност, разширявайки се с 3500 единици на 26 локации в сравнение с 12 локации през миналата година.
Мари Хики, директор на търговските проучвания в Savills, коментира: „Развитието на бранда и информираността за концепцията в сектора с апартаментните комплекси са се подобрили през последните години, но вярваме, че има още какво да се направи. Укрепването и на двете ще запознае клиентите по-добре с продукта и предимствата му пред възможностите на хотелите за определен типове пътувания, като в резултат на това ще се повиши и търсенето“.
Фирмата съобщава още, че броят на международните посетители в платени квартири в девет от големите европейски градове се е повишил значително през последните три години, което би трябвало да се отрази благоприятно на търсенето. Нещо повече, бизнес пътуванията се връщат на нивата си отпреди рецесията, предполагайки, че подемът в търсенето на апартаментните комплекси тепърва ще се реализира.
От гледна точка на инвестициите в апартаментните комплекси и апартаментните хотели Savills отдава силно ограничения обем сделки на липсата на построени специално за целта места.
Активността в Обединеното кралство, един от най-големите пазари в Европа, отчита сделки за само 300 млн. паунда от януари 2014 г. насам. Навлизането на частен корпоративен капитал и институционални инвеститори обаче предполага, че доверието и интересът към сектора се увеличават.