Инвестициите в хотели в Европа са достигнали 3,74 млрд. евро през първото тримесечие на 2015 г., сочат данни на консултантската компания CBRE, цитирани от онлайн изданието property-magazine.com.
Отчетеният ръст на вложенията в този сегмент от пазара е над два пъти спрямо същия период на миналата година, което отразява силната позиция на хотелите като все по-интересен клас активи за инвеститорите заради по-високата доходност, посочва се в доклад на компанията.
Почти във всички европейски страни, наблюдавани от консултантската компания, се отчитат ръстове на инвестициите в хотели през първото тримесечие. Най-силни – очаквано, са те и на най-големите и развити туристически пазари – Великобритания, Франция и Германия, следвани от пазарите в Централна и Източна Европа, особено Австрия и Унгария.
На водещите туристически пазари в Централна и Източна Европа е отчетено и най-силно подобрение на индикаторите за представянето на хотелите, което привлича допълнителни инвестиции. Сред отличниците са Прага, Будапеща и Виена, а от западноевропейските туристически пазари най-видимо подобрение на резултатите постигат хотелите в Мадрид и Милано.