Хонконг остава най-скъпият пазар на търговски площи в света за поредна година, сочат данни на консултантската компания CBRE.
В челото на класацията обаче има размествания заради ситуацията на валутните пазари, пише в доклада на компанията. Лондон например е спаднал до трето място в класацията, като изтласква Париж на четвъртото заради отслабеното евро. Същевременно Ню Йорк заема второто място заради по-скъпия долар.
Курсовете на валутите са подкрепили ръста на наемите на търговските площи в Лос Анджелис, който се изкачва до 9-то място в подреждането. По-предни позиции заемат и останалите водещи пазари в САЩ.
Въпреки кризата в Русия Москва заема десето място в класацията на най-скъпите търговски площи в света.
Въпреки по-добрата икономическа ситуация в глобален мащаб потребителското доверие се е понижило през последните три месеца на 2014 г. спрямо предходното тримесечие заради геополитическата ситуация и по-бавния растеж на развиващите се пазари. На годишна база обаче потребителското доверие остава дори над предкризисните равнища.
Най-значително подобрение на потребителското доверие през миналата година е отчетено в Европа. Продажбите на дребно в еврозоната отчитат ръст, който е над средностатистическия, но картината е смесена. В Централна Европа най-добра е ситуацията в Румъния, Унгария и Чехия, а в Западна – във Великобритания, Ирландия и Швеция.
По-бавният растеж на икономиките в Азия е засегнал продажбите на дребно на някои места, включително в Сингапур и Хонконг и особено в луксозния сектор.
Същевременно обаче през миналата година в Азиатско-тихоокеанския регион са навлезли най-много нови търговци, отчита компанията. Луксозните търговци заемат най-голям дял – над една пета, от новонавлизащите на пазарите в региона.
Най-предпочитан от дебютантите на азиатските търговски пазари е Токио, следван от Сингапур, Тайпе, Хонконг и Пекин.