IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Наемите по търговските улици на Москва се сринаха през 2014 г.

В магазините по главните търговски улици спадът е с 25%, а по второстепенните - с 30%

11:37 | 25.02.15 г.
Автор - снимка
Редактор
Наемите по търговските улици на Москва се сринаха през 2014 г.

Москва вече не е в топ 3 на най-скъпите пазари на площи по водещите търговски улици в европа, показват данни на консултантската компания JLL, цитирани от онлайн изданието property-magazine.eu.

През последните три месеца на миналата година наемите на първокласните площи по водещите търговски улици са достигнали 4 500 долара на кв. м годишно, което е с 25% по-малко спрямо предходната година.

Руската столица влезе в групата на най-скъпите дестинации за наем на площи по водещите търговски улици през 2007 г. Заради глобалната финансова криза градът за кратко отпадна от класацията, но през 2012 г. възстанови позициите си, които отново е напът за изгуби.

Най-скъпият пазар за магазини по водещите търговски улици в европа е Париж с наем от 21 780 долара за кв. м годишно. Следват Лондон с 16 550 долара и Мюнхен с 5 230 долара.

Наемите по второстепенните търговски улици в Москва претърпяват още по-голям спад – с 30 на сто до средните 2 500 долара за кв. м годишно, показват още данните на консултантската компания.

Консултантите отбелязват, че в края на миналата година всички сделки за търговски площи в Москва са се сключвали в рубли, а не в долари. Според тях тази тенденция ще се задържи задълго заради срива на руската валута на пазарите.

Експертите посочват, че бюджетите на търговците също рязко са се свили през миналата година заради играта на санкции между Русия и Запада и кризата в Руската федерация. Търговците очакват разходите за наем на помещения да паднат с около 25 на сто на фона на свитите им обороти и маржове.

Търсенето на нови търговски площи в Москва в края на 2014 г. е доминирано от търговците на хранителни стоки.

Същевременно заради кризата в Русия продължава да се увеличава делът на празните магазини. Индикаторът се увеличи до 9% за водещите търговски улици към края на 2014 г. - с 4 процентни пункта на годишна база. За второстепенните улици делът на празните площи скочи с 10 процентни пункта до 20%. Очакванията са до края на годината да няма резки промени, тъй като много от собствениците са склонни да дават различни бонуси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:53 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още