Пазарът на търговски имоти в Испания се възражда на фона на подобряващата се икономика и засилването на потока от чуждестранни инвестиции, пише The Wall Street Journal.
Продажбите на дребно в Испания започнаха да се увеличават по-отчетливо. През ноември например те отчетоха ръст от 1,9% на годишна база – повишение за четвърти пореден месец след шест години на спад.
Въпреки че приблизително една четвърт от населението на страната все още е без работа, икономиката през тази година се очаква да се разшири с 1,7% в сравнение с 1,1% за еврозоната като цяло, показват данните на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).
Подобрението на икономическите фундаменти подпомага и пазара на търговски имоти в Испания. През миналата година обемът на инвестициите в търговския сегмент от пазара на бизнес имоти възлязоха на 3,34 млрд. евро – почти три пъти повече в сравнение с предходната година и над досегашния рекорд от 3,1 млрд. евро, регистриран през 2006 г., сочат данните на консултантската компания JLL.
През тази година се очаква инвеститорите да излеят още повече пари в сектора на търговските имоти в Испания. По-големият дял от инвестициите ще се насочи към големите търговски центрове и аутлетите, прогнозира консултантската компания CBRE.
Строителите виждат доста възможности за силна възвращаемост, тъй като цените на земята са все още на ниски равнища заради кризата, както и цените на готовите активи. Същевременно Испания се радва на рекордни туристически потоци, които харчат все повече.
Навлизането на големи глобални инвеститори на испанския пазар е знак за неговото възстановяване.
Merlin Properties Socimi SA – най-големият инвестиционен фонд в сектора на имотите в страната, купи през юли миналата година втория по големина търговски център в Испания - Marineda City в Ла Коруня, за 260 млн. евро. Британската Intu Properties PLC купи в края на миналата година най-големия мол в страната - Puerto Venecia в Сарагоса, за 451 млн. евро. Британският фонд обяви и партньорство с испанския строител Eurofund за строителството на нови молове като част от инвестиционен план за над 1,2 млрд. паунда (1,8 млрд. долара) за период от 10 години. Строителството на един от първите проекти, предвидени за 2015 г., скоро ще започне в едно от предградията на Малага.
Intu притежава 18 шопинг центъра на Острова и Испания е първата чуждестранна дестинация за инвестиционния фонд. Компанията навлезе на пазара още през 2013 г., когато купи търговския център Parque Principado в Овиедо.