Сан Бернардино, Калифорния, който обяви банкрут преди повече от две години, ще плати 125 хил. долара на компания за връзки с обществеността, която да подобри имиджа на града, съобщава Bloomberg.
Престъпността в града е два пъти по-висока в сравнение със средното за САЩ равнище и заради постоянния поток от негативни новини местните власти са решили, че имат нужда от малко „излъскване“ на имиджа.
Компанията трябва днес да представи плана за действие, с който ще възстановява доверието. За работата си тя ще получи 125 хил. долара.
„Тъй като излизаме от процедурата по защита от кредиторите, ще има нужда от възстановяване на нашия имидж и ребрандиране на града“, коментира Майкъл МакКини, шеф на кабинета на кмета на Сан Бернардино Кари Дейвис. „Това ще бъде много важно във времето“, допълва МакКини.
Преди да обяви банкрут и да подаде молба за защита от кредитори, местната власт имаше мениджър за връзките с обществеността на щатна длъжност. Тя обаче беше съкратена, тъй като годишната заплата за позицията достигаше 91 хил. долара, а социалните придобивки струваха на града още близо 30 хил. долара годишно.
През август и септември адвокатите на Сан Бернардино се договориха с кредиторите, но новината отново беше засенчена от репортажите за нарастващата престъпност в района. През август например 31-годишен полицай беше тежко ранен в престрелка в малките часове на нощта. По-късно пък мъж стреля по деца, а по-късно и по полицейска патрулка.
През 2012 г. в града са станали 941 инцидента на 100 хил. жители, сочат данните на ФБР. Това е двойно повече спрямо средното за страната.
МакКини подчертава, че новите комуникационни мениджъри по-скоро трябва да обърнат внимание на комуникацията с гражданите, а не само да „продават“ добри истории на медиите. „Става въпрос за прозрачността на местната власт. Гражданите не знаят какво става в града след фалита“, коментира той.