Френската верига супермаркети Carrefour отчита спад на приходите от продажби с 0,1% на годишна база през третото тримесечие. Свиването се дължи на негативния ефект на евтините валути в Латинска Америка и по-ниските цени на горивата във Франция, пише MarketWatch.
Приходите от продажби между юли и септември намаляват до 21,08 млрд. евро от 21,1 млрд. евро година по-рано. Изключвайки валутните ефекти и колебанията при цените на горивата, приходите нарастват с 2,8%, обяви втората по големина верига за търговия на дребно в света.
Въпреки по-ниските приходи компанията отчита седмо поредно тримесечие на органичен растеж, заяви главният финансов директор Пиер-Жан Сивиньон.
Продажбите във Франция, които отговарят за почти половината от общите приходи на Carrefour, намаляват с 1,1% до 10,04 млрд. евро, най-вече заради по-евтините горива. Изключвайки ефекта от цените на горивата, приходите от продажби във Франция нарастват с 0,2%.
Carrefour реализира 73% от приходите си от продажби в Европа. Компанията започва да страда от негативните ефекти на модела на хипермаркетите, който тя въведе, след като потребителите все повече предпочитат да пазаруват онлайн или в близост до домовете си.
От началото на годината досега акциите на Carrefour поевтиняват с 20%.