Руският град Сочи набра световна популярност като домакин на зимните олимпийски игри. Въпреки световното внимание, насочено към града, той си остава предимно вътрешен за Русия курорт и за морски, и за зимни ваканции, коментира консултантската компания JLL.
Сочи винаги е привличал посетители на санаториумите през пролетта и есента и семейства през лятото.
Пазарът наоколо предлага частни къщи за гости, частни хотели и апартаменти, от които само няколко са в най-високия сегмент и са изградени преди Олимпиадата, ваканционни комплекси.
Базата обаче привлича предимно руски гости. Напоследък обаче сили набира конферентният туризъм на фона на годишния икономически форум в Сочи, който се провежда през септември.
През 2013 г. 4 млн. туристи са посетили Сочи. До 1 септември тази година броят на туристите достига над 2,5 млн. души.
Заетостта в хотелите в курорта рядко надхвърля 50 на сто. Санаториумите работят при по-висока заетост, но при по-ниска печалба. Засиленото предлагане през последните години доведе до силен ръст на конкуренцията, което позволява на туристическите агенти донякъде да диктуват условията.
Проблем за курорта са и скъпите полети от Москва и Санкт Петербург, което също възпира доста от потенциалните посетители, дори и когато хотелите наоколо предлагат доста добри сделки.
В региона има и хиляди апартаменти за продажба или под наем, което допълнително усложнява ситуацията. Затова е обяснимо, че държавата се опитва да организира все повече събития в Сочи (вчера се проведе Гран при от Формула 1 - бел. ред.)