Празните магазини в търговските центрове във Великобритания се запълват по-бързо в сравнение с помещенията на водещите търговски улици в централните райони на градовете, сочат данни на Британския съвет на търговските центрове, цитирани от онлайн изданието property-magazine.eu.
Статистиката показва, че за полугодието делът на празните площи в шопинг центровете е намалял с 0,8% средно за страната.
За различните региони обаче има значителни вариации, като най-силно намаление на празните магазини е отчетено в Уелс и Шотландия, която обмисляше да се отдели от Обединеното кралство, а най-слабо – в Англия.
Данните показват също значителен ръст като цяло за Великобритания на дела на независимите търговци в моловете до 49% от всички магазини.
От 2013 г. също така се наблюдава засилена тенденция за конвертиране на магазини в търговските центрове на Острова в площи за забавление или допълнителни услуги, за да вървят собствениците в крак с нуждите на потребителите.