С над 100 хил. кв. м нови търговски центрове в процес на строителство България е 13-та в Европа по строителство на молове в края на първото полугодие, сочат данни на консултантската компания CBRE.
Най-оживената арена на ново строителство на пазара на търговски площи е Русия с около 5,5 млн. кв. м нови търговски центрове в процес на изграждане, показват още данните. Следва Турция с малко над 2,6 млн. кв. м.
Топ 3 се допълва от Украйна с близо 800 хил. кв. м молове в строителство въпреки конфликтната ситуация в страната.
Сред държавите с най-активно строителство на шопинг центрове се нареждат Германия (над 564 хил. кв. м в процес на изграждане), Полша (близо 560 хил. кв. м), Франция (почти 492 хил. кв. м) и Италия (малко над 489 хил. кв. м).
В дъното на класацията са Латвия, Сърбия, Ирландия, Унгария, Португалия и Естония, където или няма никакво ново строителство, или то е в пренебрежимо ниски обеми.
През първото полугодие на европейския пазар са отворили врати малко над 1,8 млн. кв. м нови молове, сочат още данните на консултантската компания.
През миналата година Русия, Турция, Полша и Франция са били и лидери по пуснати в експлоатация търговски площи. Над 60 на сто от новите търговски центрове в Европа, открити през миналата година, са били в Русия и Турция.
От компанията подчертават, че данните за площите в строителство в момента са подобни на миналогодишните, като новото строителство доминира в Централна и Източна Европа, както и в Русия и Турция заради разрастващата се средна класа.