Компаниите за луксозни стоки погрешно смятат магазините с намаления за „сметища“ за излишни стоки, и смятат, че така рискуват да отблъснат купувачите, твърди компанията Value Retail, която управлява дизайнерски търговски центрове за луксозни стоки на по-ниски цени в цяла Западна Европа.
Производителите на най-висок клас облекла и аксесоари трябва да осигурят такова преживяване по време на пазаруването в аутлетите, сравнимо с това в магазините им със значително по-високи цени, посочва председателят на Value Retail Скот Малкин.
„Представата за това какво е приемливо като преживяване се променя“, тъй като потребителите пътуват повече, а интернет прави сравняването на цените и услугите много по-лесно, коментира той.
Същевременно луксозни марки като Gucci превръщат в свой приоритет преоборудването на магазините си със стоки на цели цени на фона на забавянето на продажбите, пише Bloomberg.
От своя страна приходите от намалените луксозни стоки нараснаха с 26% до 16 млрд. евро миналата година, сочи оценка на консултантската фирма Bain&Co.
Някои от компаниите не разбират защо трябва да плащат около 18% от приходите си от продажби, за да използват магазините на Value Retail в търговските центрове в Европа, посочва Малкин. Растежът на континента идва от подобряването на търговския опит, а не от отварянето на повече магазини с намаления, допълва той.
“Марките не гледат на аутлет магазините с уважение“, категоричен е Малкин.
По думите му, когато хората посещават магазини за луксозни стоки, предлагани с отстъпки, те очакват преживяването им да бъде също толкова добро, колкото в магазините с високи цени. Това е така, защото същите потребители пазаруват и от втория тип магазини, както и онлайн. Това означава, че производителите на луксозни стоки трябва да инвестират в аутлетите си и в персонала в тях, смята Малкин.
“Клиентите, които ние привличаме, не са чувствителни към цената“, посочва той, позовавайки се на скъпите коли с шофьори, които купувачите наемат за еднодневните си екскурзии до дизайнерския аутлет на Value Retail “Bicester Village”, който се намира в близост до Оксфорд, Великобритания. Според Малкин компаниите трябва да си създадат добра връзка с тези купувачи.
Брутните приходи от продажби на Value Retail се увеличиха с 13 на сто тази година до месец май, посочват от компанията. Растежът се дължи на туристите, които идват предимно от Китай, твърди операторът на молове, който се радва на повече от 31 млн. посетители през 2013 г.
Value Retail трябва да бъде в състояние да продължи да расте „по смислен начин“ в Европа, където управлява девет аутлета, посочва Малкин, без да се ангажира с точна прогноза за бъдещето. Около 70% от посетителите на „Bicester Village” ще дойдат от страни извън Европа през тази година. От своя страна 75% от клиентите в La Roca Village, намиращ се близост до Барселона, няма да са испанци.
Освен това Малкин залага и на Китай. През май Value Retail отвори първия си аутлет в Суджоу и планира да отвори друг в близост до Шанхай през следващата седмица. Малкин твърди, че компанията планира да открие общо пет магазина с намалени стоки в страната.