Sony Corp ще навлезе в бизнеса с имоти от август. Компанията обяви днес, че новото ѝ звено за недвижими имоти, което предстои да започне да оперира, ще осъществява брокерски и други консултантски услуги и ще управлява имоти, съобщава Bloomberg.
Първоначалната инвестиция на японската компания в бизнеса с имоти е 250 млн. йени (2,4 млн. долара).
Sony не успява да пусне на пазара нови, хитови продукти, с които да привлече вниманието на потребителите. Същевременно търсенето на телевизори, камери и персонални компютри продължава да намалява на фона на възхода на различните мобилни устройства.
Новият главен изпълнителен директор на компанията Казуо Хираи се опитва да я съживи, след като концернът прогнозира загуба в размер на 1,1 млрд. долара за годината, приключила на 31 март. Отделно се предвиждат съкращения на над 5 хил. работни места с цел редуциране на разходите.
„Sony е набрал сериозен обем лична информация чрез Vaio и PlayStation и може да използва потребителските бази данни в бизнеса с недвижими имоти“, коментира Ясуо Накане, анализатор от Deutsche Bank AG в Токио. „Това е по-скоро оптимизация на активите, отколкото стратегически ход“, допълва той.
Новото звено за недвижими имоти на концерна ще се казва Sony Real Estate Corp. и ще е базирано в Гинза, Токио. Компанията вече сформира екип, като плановете ѝ са да развие още 10 нови бизнеса през следващите три години, съобщава японският вестник Nikkei.