IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хонконг остава най-скъпата дестинация за търговците

Ню Йорк, Париж и Лондон не успяват да изпреварят азиатския мегаполис, въпреки че наемите на търговски площи са достигнали рекордно високи нива

09:10 | 21.02.14 г.
Хонконг остава най-скъпата дестинация за търговците

Хонконг продължава да е най-скъпата дестинация за наем на площи за търговците, сочат данни на консултантската компания CBRE.

През последното тримесечие на миналата година разходите за наем на квадратен метър търговска площ в Хонконг достигат 46 650 годишно.

До края на 2014 г. се очаква на пазара да излязат над 10,7 млн. кв. м нови площи, но по-малко от половината от тях биха удовлетворили големите международни брандове, които са основният двигател на пазара.

Повечето от новите проекти са концентрирани по второстепенните улици на мегаполиса и не са привлекателни за международните ритейлъри. Заради това очакванията са, че и през тази година наемите на първокласните площи ще продължат да се увеличават, макар и с по-бавни темпове, а на второкласните – да бъдат поставени под натиск.

Ню Йорк, Париж и Лондон заемат съответно 2-ро, 3-то и 4-то място в класацията на най-скъпите дестинации за търговците. Градовете не успяват да изпреварят Хонконг, въпреки че наемите на търговски площи достигат рекордно високи равнища.

В Ню Йорк годишният наем за квадратен метър достига 35 520 долара, в Париж – 15 629 долара, а в Лондон – 14 595 долара, изчислява консултантската компания.

Топ 10 се допълва от Цюрих, Сидни, Токио, Москва, Мелбърн и Пекин.

“Данните показват, че наемите на първокласните площи остават високи на повечето пазари и продължават да нарастват на ключовите пазари”, коментира Реймънд Торто от CBRE.

Той пояснява, че на много локации наемните нива се подкрепят от недостига на качествени площи на фона на засиленото търсене от международните брандове и търговците на луксозни стоки. Липсата на качествено предлагане е принудило някои от ритейлърите да се насочат към по-второстепенни дестинации.

Очакванията са, че тенденцията за ръст на цените, както и обмислянето на магазини на второстепенни локации, ще продължи и през тази година, тъй като строителството продължава да е на рекордно ниски равнища.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още